شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
مارکار آقاجانیان، مربی تیم‌ملی در گفت‌وگو با «شهروند»:
خیال همه راحت، کی‌روش تا جام‌جهانی 2018 می‌ماند
نمی‌دانم چرا برخی اصرار به خداحافظی نکونام دارند!

شهروند| از روزی که کارلوس کی‌روش پایش را به فوتبال ایران گذاشت، حدود 4‌سال می‌گذرد. در تمام این ایام او فقط به یک ایرانی اعتماد کامل داشت و وی را در کنار خود نگه داشت. آن‌قدر پشتش ایستاد که صدای همه درآمد ولی او دست‌بردار نبود. مارکار آقاجانیان به گفته کی‌روش حالا کوله‌باری از تجربه را با خود دارد. او به‌عنوان دستیار ایرانی همیشگی کی‌روش خیلی راحت از ماندن مربی پرتغالی در ایران صحبت می‌کند و اعتقاد دارد تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی بعد نیز با هدایت او شرکت خواهد کرد. خواندن صحبت‌های مربی مسیحی تیم‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با «شهروند» خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.
  از کی‌روش خبری دارید؟
چند روز قبل با او تلفنی صحبت کردم. فعلا مشغول استراحت در کنار خانواده‌اش است و چند روز دیگر به ایران برمی‌گردد تا برنامه‌های تیم‌ملی را تنظیم کند.
   بحث جدایی کی‌روش همچنان مطرح است. او به شما چیزی در این‌باره نگفته است؟
این بحث‌ها را کسانی مطرح می‌کنند که دوست ندارند کی‌روش در ایران بماند. او بسیار علاقه‌مند است کارش را در ایران ادامه دهد. کی‌روش با برنامه چندساله هدایت تیم‌ملی را در دست گرفته و دوست ندارد قبل از تحقق اهدافش از کشورمان برود. من از همین‌جا اعلام می‌کنم خیال همه راحت باشد، کی‌روش می‌ماند و تیم‌ملی را به جام‌جهانی 2018 می‌برد.
  اما او خودش هم گفته بود اگر امکانات مهیا نشود، می‌رود!
من بعد از جام ملت‌های آسیا بارها با کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صحبت کردم. مسئولان فوتبال کشور نهایت تلاششان را برای تحقق خواسته‌های کی‌روش انجام می‌دهند و قطعا در آینده‌ مشکلات و موانع سر راه تیم‌ملی هم برطرف می‌شود.
  با این حساب خداحافظی او و نکونام بعد از بازی با سوئد هم شایعه است دیگر!
صد‌درصد همین‌طور است. متاسفانه دشمنان کی‌روش در ایران کم نیستند.
  درباره نکونام چطور؟
من نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند نکونام خداحافظی کند. بازیکنی که در فوتبال اسپانیا مشغول به فعالیت است و در جام‌ملت‌های آسیا نیز عملکرد بسیار خوبی داشت، چرا باید خداحافظی کند. قطعا هر بازیکنی در تمام دنیا زمان خداحافظی‌اش را درک می‌کند و هروقت احساس کند بدنش کشش ادامه ‌دادن ندارد، خودش خداحافظی خواهد کرد. من با جواد صحبتی نکرده‌ام و نمی‌دانم تصمیمش برای آینده چیست اما واقعا جوی که علیه او به راه‌ افتاده، منطقی نیست.
  از این بحث بگذریم، بازی با شیلی قطعی شده است؟
تقریبا قطعی شده و مسئولان فدراسیون هم تمام تلاششان را می‌کنند که این مسابقه در روز 5 فروردین انجام شود. این مسابقه و پس از آن دیدار با سوئد برای تیم‌ملی بسیار حساس و مفید خواهد بود.
  برنامه‌های بعدی تیم‌ملی چیست؟
کی‌روش به من گفت چند اردو را در برنامه‌هایش دارد اما دقیقا نمی‌دانم چه چیزی در ذهن دارد. باید او به ایران بیاید تا بشود درباره جزییات صحبت کنیم.
  حرف پایانی؟
تیم ملی در‌ سال 94 برنامه فشرده‌ای دارد. ما بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیای بعد را پیش‌رو داریم و باید بتوانیم از این مسابقات سربلند بیرون بیایم. خواهشم از اهالی فوتبال این است که حمایت کنند تا تیم ایران موفق باشد. کی‌روش هم در حال حاضر برایش موفقیت ایران مهم است و امیدوارم جامعه فوتبال برای کسب موفقیت دست به دست هم دهند.


تعداد بازدید :  68