شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام:آیت‌الله ‌هاشمی در انتخابات هیأت‌رئیسه خبرگان به تکلیف عمل می‌کند
محمد ‌هاشمی با اشاره به شایعات مطرح‌شده در مورد کاندیداتوری آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیت‌الله ‌هاشمی نه اعلام کرده‌اند که در این انتخابات شرکت می‌کنند و نه گفته‌اند که در این انتخابات شرکت نمی‌کنند.
هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در جمع کاندیداهای انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیت‌الله ‌هاشمی در اظهاراتی که داشته‌اند گفته‌اند که به تکلیف عمل می‌کنند.
وی با بیان این‌که باید منتظر بمانیم و ببینیم که تکلیف ایشان در روز انتخابات ریاست مجلس خبرگان چیست، خاطرنشان کرد: آیت‌الله‌ هاشمی نه اعلام کرده‌اند که در این انتخابات شرکت می‌کنند و نه گفته‌اند که در این انتخابات شرکت نمی‌کنند.
محمد ‌هاشمی همچنین گفت: من در این زمینه تاکنون صحبتی با آیت‌الله ‌هاشمی نداشته‌ام.
به گزارش ایسنا، در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، در بیست‌ونهم مهرماه ‌سال‌جاری، مقرر شد در هفدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری رئیس جدید این مجلس انتخاب شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:ایثارگران آگاهانه بر عهد خود با خدا پای فشردند
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در پیامی به کنگره الگوهای جاودانه، اسوه‌های صبر تأکید کرد: جانبازان، رزمندگان و آزادگان، مومنانی هستند که بر عهد خود صادقانه مانده‌اند و در برابر مشکلات و سختی‌ها صبور بوده‌اند.
به گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در پیام به این کنگره که با حضور‌هزار تن از خانواده‌های شهدا و همچنین آزادگان، جانبازان و دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات برگزار شده است، افزود: خانواده‌های شهدا انسان‌های شریفی هستند که در دامان خود گوهرهای بزرگی چون شهدا را پرورش داده‌اند که با حضور آگاهانه و غیرتمندانه خود، بر عهد با خدای خویش پای فشردند و اسلام، انقلاب و میهن اسلامی‌مان را از خطر دشمن رهانیدند.
در ادامه این پیام آمده است: آیات صریح قرآن بر این نکته تأکید می‌کنند که شهدا مثل موجودی زنده پیش خداوند حیات دارند؛ گرچه جای خالی شهدا برای همه ما به‌خصوص برای خانواده‌های آنها حزن انگیز است، اما آنچه آنها، از انقلاب و کشور به دست آوردند و آنچه خانواده‌ها و بازماندگانشان به دست آوردند، خیلی بیشتر از آن چیزی است که از دست داده‌اند.وی با بیان این‌که جانبازان، رزمندگان و آزادگان مومنانی هستند که بر عهد خود صادقانه مانده و در برابر مشکلات و سختی‌ها صبور بوده‌اند، گفت: آنها در هر زمان و مکانی که باشند، حاضرند مانند دوستان شهید خود، با اهدای جان خود، عهدی را که با خدای خود بسته‌اند، عملی کنند.

حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران ماند
احمد حکیمی‌پور به‌عنوان دبیرکل حزب اراده ملت ایران برای مدت یک‌سال دیگر ابقاء شد. به گزارش ایرنا، اولین جلسه ششمین دوره شورای سیاست‌گذاری حزب اراده ملت ایران بعد از برگزاری هفتمین کنگره ملی شامگاه دوشنبه در دفتر مرکزی به ریاست «سیدباقر موسوی‌جهان‌آباد» تشکیل شد. دستور این جلسه مزبور انتخاب دبیرکل بود که «احمد حکیمی‌پور» به اتفاق آراي حاضران، به‌عنوان دبیرکل حزب اراده ملت ایران برای مدت یک‌سال انتخاب شد. قرار است در جلسه آتی این شورا، هیأت اجرایی، قائم‌مقام دبیرکل، هیأت دبیران حوزه‌ها و نیز سخنگو حاما تعیین شوند.

با موافقت نمایندگان:دولت هر ۶ ماه به مجلس از بودجه گزارش می‌دهد
با موافقت نمایندگان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است گزارش کامل هر یک از تبصره‌ها، اجزا، جداول و پیوست‌های قانون بودجه‌ سال ۹۴ را پس از پایان هر ۶ ماه به کمیسیون بودجه مجلس ارسال کند. به گزارش مهر، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر دیروز (سه‌شنبه ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۴ کل کشور، با تبصره ۱ ماده واحده این لایحه موافقت کردند. کلیه دستگاه‌های اجرايی که تکالیفی برای آنها در این قانون منظور شده است موظفند گزارش عملکرد خود را در موعد قانونی مقرر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه کنند. سازمان مذکور موظف است گزارش کامل هریک از تبصره‌ها و اجزاء و جداول و پیوست‌های این قانون را که از دستگاه‌ها دریافت می‌کند، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از پایان هر شش ماه، برای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و سایر کمیسیون‌های ذیربط مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی و رسمی ارسال کند.


تعداد بازدید :  185