شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
پشت پرده انتشار فهرست ادعایی دریافت‌کنندگان پول از رحیمی
زاکانی: لیست ادعایی سخیف و خنده‌آور است

شهروند| ماجرا مربوط به امسال یا حتی ‌سال گذشته نیست. موضوع پول گرفتن 170 نماینده از رحیمی، معاون اول رئیس دولت دهم، مربوط به مجلس هشتم می‌شود. اما از این ماجرا دقیقا زمانی پرده‌برداری شد که محمود احمدی‌نژاد از معاون اول و مفاسد اقتصادی‌اش به‌طور تلویحی در نامه‌ای اعلام برائت کرد. همان زمان بود که رحیمی برخی ناگفته‌ها را گفت و بدون نام بردن از 170 نماینده گفت از شخصی به نام جابر ابدالی، یک میلیاردودویست‌میلیون تومان دریافت کرده و بین
 170 کاندیدای اصولگرای مجلس هشتم پخش کرده که کلیه اسناد و کپی چک‌های صادره ثبت شده است. به‌هرحال این ماجرا همچنان از سوی نهادهای قضايی تأیید نشده است و از سوی دیگر برخی معتقدند که این صحبت‌های رحیمی برای تخریب مجلس بوده است. در کفه دیگر ترازو اما پافشاری برخی نمایندگان برای افشای اسامی و اصرار برخی دیگر برای عدم افشای اسامی این موضوع را در هاله‌ای از ابهام نگه داشته است. در این میان هم محمدرضا رحیمی که این روزها در زندان اوین روزگار می‌گذراند، سکوت کرده و حتی وکیل وی گفته است که رحیمی قصد افشای اسامی را ندارد. در همین زمینه اما علیرضا زاکانی، نماینده تهران که از ابتدا سرسختانه پای عدم انتشار اسامی ایستاد سناریویی برای عدم انتشار اسامی تعریف کرده است. او در گفت‌وگویی با مهر می‌گوید: این لیست ادعایی آن‌قدر برای ما و دوستانمان سخیف و خنده‌آور است که نشان می‌دهد، این یک سناریوی سیاسی برای بدنام کردن بخشی از نمایندگانی است که اثبات کرده‌اند با جدیت به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی و مصادیقی مثل آقای رحیمی بوده‌اند.
زاکانی ادامه داد: معتقدم این حرکت یکی از کارهای سبک سیاسی است که با ابتذال و بی‌اخلاقی به جای مردانگی در عرصه سیاسی دنبال می‌شود، لذا با آقای حداد عادل و حجت‌الاسلام ابوترابی فرد و سایر نمایندگان صحبت شد تا نامه‌ای را به دستگاه قضایی بنویسیم و بخواهیم که مسأله این فهرست ادعایی را بررسی و به مردم شفاف اعلام کنند؛ اصل ماجرا معلوم است که آقای رحیمی چنین خطایی کرده و به خاطر همین خطا نیز امثال ما با او برخورد کردیم، اما عجیب است که اسامی ما را در این لیست گذاشته‌اند.
در همین راستا اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا اساسا دریافت پول توسط نمایندگان از مسئولان دولتی امری درست است؟ حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس که نام او هم در لیستی که به‌طور غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها منتشر شده، معتقد است که کمک گرفتن در زمان تبلیغات ایام انتخابات چه انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و چه انتخابات مجلس، امر رایج و متداولی است. محمدرضا باهنر هم که این روزها بیشتر از طیف رسایی، کوچک‌زاده و حسینیان حمایت می‌کند معتقد است که هیچ‌کدام از آن ١٧٠نفر در جریان منابع مالی نبوده‌اند. اما کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده اردبیل در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا معتقد است که دریافت پول توسط نمایندگان در هر صورت کاری اشتباه است و از این‌رو باید اسامی دریافت‌کنندگان پول از رحیمی مشخص شود تا مردم  بدانند که به چه کسانی رأی داده‌اند یا باید برای مجلس آتی رأی دهند.


تعداد بازدید :  179