شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
اخبار جهان

رئیس‌جمهوری پیشین یمن اسعتفایش را پس گرفت
«عبد ربه منصور‌هادی»، در نامه‌ای کتبی به پارلمان یمن رسما اعلام کرد که از استعفای خود صرف‌نظر کرده است. در همین حال کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس از خروج عبد ربه منصور‌هادی از صنعاء و حضورش در شهر عدن استقبال کردند. به گزارش ایسنا، یک منبع دولتی یمن اعلام کرد که عبد ربه منصور‌هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن پیامی مکتوب را برای پارلمان این کشور فرستاده است و در آن اعلام کرده که از استعفای خود که در 22 ژانویه گذشته ارایه داد، صرف‌نظر کرده است. این منبع در ادامه گفت: «هادی این پیام مکتوب را به پارلمان به‌عنوان نهاد قانونی که استعفای خود را به این نهاد تقدیم کرد و درخصوص این استعفا تصمیم‌گیری نشد، ارایه داد.» منبع مذکور توجیحاتی را که ‌هادی در نامه خود مطرح کرده است، بیان نکرده و تنها اعلام کرد. که این اقدام از قبل قابل پیش‌بینی بود. وضع حقوقی نسبت به این اقدام مشخص نیست به‌ویژه این‌که ماده 115 قانون اساسی یمن اعلام می‌کند که این پارلمان است که درخصوص مسأله استعفا پذیرش یا رد آن تصمیم‌گیری می‌کند.

پوتین:جنگ روسیه و اوکراین سناریویی آخرالزمانی است
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سناریوی جنگ با اوکراین را بعید می‌داند. پوتین در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده بود آیا ممکن است روزی بیدار شویم و شاهد جنگی میان اوکراین و روسیه باشیم، گفت: «من چنین سناریوی آخرالزمانی را بعید می‌دانم و امیدوارم هرگز رخ ندهد. یک کشور بزرگ اروپایی نظیر اوکراین باید در وهله نخست، اوضاع کشور را به حالت عادی بازگرداند و با احیای اقتصاد و بازسازی فضاهای اجتماعی و برقراری روابط متمدنانه با شرق کشور حقوق و منافع مسلم مردم دونباس را تضمین کند.»  در روز گذشته سازمان ملل نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد تلفات مربوط به درگیری‌های خشونت‌بار در شرق اوکراین به بیش از ۵۷۹۳ نفر رسیده است. دفتر هماهنگی امور انساندوستانه از زخمی شدن بیش از
 14595 نفر در درگیری‌های شرق اوکراین خبر دادوافزود: «تاکنون 63 کودک در جریان درگیری‌های شرق اوکراین کشته و 169 کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند. بیش از یک‌میلیون نفر نیز آواره شده و به سایر مناطق اوکراین نقل مکان کرده‌اند.»

 


تعداد بازدید :  161