شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
معصومه ابتکار در واکنش به برنامه تغییر وضع سازمان حفاظت محیط‌زیست
ادغام ، راه‌حل نیست

شهروند| رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، درباره طرح ادغام سازمان حفاظت محیط‌زیست در وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به این‌که سازمان حفاظت محیط‌زیست باید استقلال خود را حفظ کند، گفت: ادغام سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌حل مشکلات در این زمینه نیست و تبدیل این سازمان به وزارتخانه نیز نیازمند کار کارشناسی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست پام، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست ادامه داد: باید بسنجیم و ببینیم که آیا می‌توانیم در شرایط فعلی چنین تغییری را پیشنهاد دهیم یا خیر و این‌که آیا این تغییر، ارتقا محسوب می‌شود و وزارتخانه، توانمندی لازم را دارد؟ او یادآوری کرد که این مسأله قابل بررسی است و باید از جهات مختلف مورد پایش قرار گیرد. ابتکار در پاسخ به این‌که اگر سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه تبدیل شود نظارت آن بر دستگاه‌ها کم نمی‌شود، گفت: این‌طور نیست؛ در دنیا وزارتخانه محیط‌زیست وجود دارد و همچنان نقش نظارتی بر دستگاه‌های دیگر دارد اما این مسأله به تعاریف و قانون برمی‌گردد. فکر می‌کنم الان مشکل در سازمان یا وزارتخانه بودن نیست بلکه در این است که آن سازمان یا وزارتخانه باید توانمندی لازم در اجرای وظایف خود را داشته باشد. او ادامه داد: مهمترین مولفه در بحث توسعه پایدار و محیط‌زیست این است که سازمان محیط‌زیست به‌عنوان متولی این بخش استقلال لازم را داشته باشد یعنی امکان ندارد دستگاهی که مسئولیت نظارت دارد بتواند به‌عنوان زیرمجموعه بخش دیگری فعالیت کند.
ابتکار گفت: حدود 40‌سال است که سازمان محیط‌زیست به‌طور مستقل و زیر نظر رئیس‌جمهوری در کشور فعالیت می‌کند و به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بهترین سازوکار باشد.
مصوبه مقابله با ریزگردها امروز ابلاغ می‌شود
معاون رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به این‌که مصوبه دولت در زمینه مقابله با ریزگردها با اولویت استان خوزستان که در قالب یک بسته اجرایی تعریف شده است امروز، ابلاغ می‌شود، گفت: اعتبارات این مصوبه نیز افزایش یافته و برای اجرای بندهای آن در‌ سال 93 و 94 کافی است.

 


تعداد بازدید :  55