شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
روي خط خبر

به مناسبت هفته سلامت مردان مطرح شد
سالانه ۳۵۰۰مورد جدید سرطان پروستات در کشور شناسایی می‌شود
شهروند| مردان به‌خاطر مشغله و مسئولیت‌های سنگین زندگی، کمتر به سلامت خودشان توجه می‌کنند و بیشتر به فکر سلامت اعضای خانواده خود هستند.  
جلیل حسینی، رئیس انجمن اورولوژی آسیا، عضو هیات‌مدیره انجمن اورولوژی ایران دیروز با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت:  متاسفانه بیشتر مردان مواقعی به پزشک مراجعه می‌کنند که ممکن است برای درمان دیر شده باشد.
نشست خبری 3 عضو هیأت‌مدیره انجمن اورولوژی ایران با موضوع وضع سلامت مردان دیروز در محل این انجمن برگزار شد و دکتر سیدجلیل حسینی، رئیس انجمن اورولوژی آسیا با اعلام این‌که روز سلامت مردان از‌ سال ۱۹۹۴ در کانادا و آمریکا و از‌ سال ۲۰۰۱ در چین برگزار می‌شود، گفت: وقتی پدر سالم باشد، مراقب خانواده خواهد بود.  در واقع، جامعه سالم، نیازمند سلامت مردان است.
او بر انجام فعالیت‌های منظم ورزشی، مصرف نکردن مواددخانی و کنترل چربی، قندخون و فشارخون برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها تاکید کرد.
همچنین عباس بصیری، دبیر انجمن اورولوژی ایران نیز در جمع خبرنگاران گفت: مردان در معرض انواع آسیب‌های شغلی، اجتماعی و...  قرار دارند.  متاسفانه دلسوزي آنها براي افراد خانواده و فرزندان خيلي بيشتر از خودشان است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که استقبال آقایان از حوادث بیشتر است، گفت:  به‌طور عموم، اکثر مردان در معرض بیماری‌های سخت‌تر و مرگ‌ومیر بیشتری قرار دارند.
بصیری با اعلام این‌که در تمام دنیا امید به زندگی خانم‌ها بیشتر از آقایان است، گفت:  بیماری‌هایی همچون سنگ کلیه در مردان 5/2 برابر زنان است. سرطان مثانه در مردان 5/2 تا ۳ برابر بیشتر از زنان است همچنین، سرطان‌های پیشرفته که منجر به برداشتن مثانه می‌شود، در آقایان 5/4 برابر زنان است.
او تأکید کرد:  در بیماری‌های مشترک، حس خودمراقبتی زنان بیشتر از مردان است.
در ادامه این نشست، دکتر محمدرضا نوروزی مسئول برگزاری هفته سلامت مردان نیز با اشاره به این‌که روزانه حدود ۳۰۰نفر بر اثر بیماری‌های قلب و عروق در کشور فوت می‌کنند که ۵۵ تا ۶۰‌درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند، گفت:  سالانه ۳۵۰۰مورد جدید سرطان پروستات در کشور شناسایی می‌شود.  در حالی‌ که در دنیا موارد پیشرفته این بیماری ۲ تا ۳‌درصد است اما این آمار در ایران بین ۵ تا ۱۰درصد، پیش‌بینی می‌شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این‌که سرطان مثانه در مردان 4/5 برابر زنان است به سرطان بیضه در مردان اشاره کرد و افزود:  سرطان بیضه یکی از شایع‌ترین سرطان‌های سنین ۱۵ تا ۳۵سالگی است که به دلیل این‌که علامت ندارد و بدون درد است، بسیاری از پسران در موارد پیشرفته به پزشک مراجعه می‌کنند.

واکنش فرمانده ناجا به ادعای خروج چمدانی ارز از فرودگاه‌ها
کوچ قاچاقچیان به فضای مجازی و سایبر
ایسنا| فرمانده نیروی انتظامی به ادعای خروج چمدان‌هایی از فرودگاه‌های کشور واکنش نشان داد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه افتتاح ساختمان جدید پلیس فتا و در جمع خبرنگاران درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج چمدانی ارز از فرودگاه‌های کشور گفت: ما و مجموعه پلیس فرودگاه در جریان این موضوع نیستیم و بهتر است آن را از کسانی که این را مطرح کرده‌اند بپرسیم.
او در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فتا اظهار کرد: این ساختمان در زادروز سعادت حضرت زینب(س) افتتاح شد اما این تنها افتتاح یک ساختمان نبود بلکه زیرساخت‌های مختلفی اعم از نیروی انسانی، دانش، علوم و... با یکدیگر در این ساختمان ترکیب شده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به چهارمین ‌سال فعالیت پلیس فتا خاطرنشان کرد: نبود فتا می‌توانست بسیار خسارت‌بار باشد. امروز این نیرو جلوی بسیاری از تهدیدها را گرفته و منجر به کشف جرایم بسیاری نیز شده است. احمدی‌مقدم در ادامه قدرت کشف فتا را 93‌درصد اعلام کرد و افزود: کشف 93‌درصد از پرونده‌های تشکیل شده در فتا، رکوردی است که در جهان به ثبت رسیده و طوری است که مقامات اینترپل نیز به آن اذعان داشته‌اند.
وی ادامه داد: ان‌شاءالله با افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه بتوانیم مسیر را در راستای ارتقا و رشد تعالی بیشتر طی کنیم. فرمانده نیروی انتظامی درخصوص این‌که منظور پلیس از اشراف اطلاعاتی چیست، تصریح کرد: برخی تصور نکنند وقتی می‌گوییم اشراف اطلاعاتی، یعنی سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم. بلکه پلیس فتا بر اطلاعات دشمنان، مجرمان و تبهکاران اشراف دارد و این اقدام برای حفظ امنیت شهروندان است. ما می‌خواهیم از مردم در مقابل مجرمان سایبری محافظت کنیم. در حقیقت اشراف اطلاعاتی ما بر مجرمان و تبهکاران گروه‌های سایبری است نه مردم.
وی با بیان این‌که برخی از قاچاقچیان موادمخدر نیز به این شبکه‌ها کوچ کرده‌اند، اظهار کرد: تلاش ما حفاظت از مردم در برابر این مجرمان است.


تعداد بازدید :  189