شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
پرسه در بازار

کاهش قاچاق تلویزیون کمتر از 50 اینچ
قاچاق تلویزیون‌های سایز متوسط و کوچک کاهش داشت. محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به این مطلب گفت: افزایش تولید تلویزیون و هزینه‌های ارزی باعث کاهش قاچاق تلویزیون‌های تا 50اینچ شده زیرا قاچاق این کالا صرفه خود را از دست داده و اگر در این زمینه واردات غیرقانونی انجام شود، بیشتر از طریق شهر مرزی بانه است. او ادامه داد: در بین لوازم خانگی، کالاهایی مثل کولرگازی و اقلام کوچکتر همچون جاروبرقی و چرخ‌گوشت بیشتر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند.  

لبنیات بازهم گران شد
بانک مرکزی، متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ابتدای اسفندماه ۹۳ را اعلام کرد. براساس این گزارش قیمت ۵ قلم کالا در هفته مورد بررسی نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایش، ۵ قلم کاهش و یک قلم نیز ثابت مانده است. در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه، همچنین قیمت تخم‌مرغ و برنج افزایش داشت. علاوه بر این گروه‌های کالایی، نرخ انواع گوشت قرمز و مرغ نیز افزایش داشته است. همچنین مقایسه قیمت‌ها با مدت مشابه‌ سال گذشته نشان می‌دهد لبنیات نسبت به هفته مشابه‌ سال قبل ۱۱درصد، برنج ۶.۲درصد،  گوشت قرمز ۵.۸درصد، گوشت مرغ ۱۱.۴درصد، قندوشکر ۵.۱‌درصد و چای نیز ۹.۴‌درصد افزایش داشته‌اند.

ادامه روند صعودی نرخ مرغ
قیمت مرغ که قرار بود از پنجم اسفندماه روندی نزولی را طی کند،  سه‌شنبه نسبت به روزهای قبل بازهم گران‌تر شده و هر کیلوگرم آن به ۸۱۰۰تومان رسیده است. مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی تهران با بیان این‌که قیمت مرغ نسبت به 2روز قبل ۲۰۰تومان افزایش یافته و به ۸۱۰۰تومان در مراکز خرده‌فروشی رسیده است، اعلام کرد: قیمت این کالا در مراکز عمده‌فروشی ۷۶۰۰تومان است. او در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف گفته مسئولان مبنی بر کاهش قیمت مرغ از پنجم اسفندماه، قیمت این کالا با کاهش مواجه نبوده است؟ گفت: برخی از مرغداران که جوجه‌هایشان به سن بازار رسیده، از عرضه آنها خودداری می‌کنند و اعلام بار نمی‌کنند که همین مسأله در نوسانات قیمت مرغ تاثیرگذار است. گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی به تازگی اعلام کرده است: قیمت بیش از ۷۰۰۰تومان منطقی نیست و در صورت استمرار اجحاف فعلی در حق مصرف‌کنندگان است.

بازار داغ اسکناس‌های تا نخورده
هر ‌سال با نزدیک شدن به نوروز، بازار خریدوفروش اسکناس‌های نو و «تانخورده» در نقاط مختلف پایتخت به‌ویژه چهارراه استانبول تا میدان فردوسی داغ می‌شود. امسال نیز بازار اسکناس نو در تهران داغ شده و دلالان بازارسیاه هر بسته اسکناس ۵۰تومانی، ۱۰۰تومانی و ۲۰۰تومانی را به مبلغ ۵۰‌هزار تومان، اسکناس ۵۰۰تومانی را به مبلغ ۸۵‌هزار تومان، ۱۰۰۰تومانی را به مبلغ ۱۱۵‌هزار تومان، ۲۰۰۰تومانی را به مبلغ ۲۲۰‌هزار تومان، ۵‌هزار تومانی را به مبلغ ۵۱۲‌هزار و ۸۵۰ تومان و ۱۰‌هزار تومانی را به مبلغ یک‌میلیون و ۲۰‌هزار تومان به فروش می‌رسانند. بررسی‌های مهر نشان می‌دهد اسکناس‌های نو ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰تومانی به نسبت پرفروش‌تر بوده و به دلیل کمیاب بودن با حاشیه سود بیشتر قیمت‌گذاری شده‌اند.


تعداد بازدید :  167