شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
بازار جهانی

دردسر جدید جی‌میل
یک آسیب‌پذیری عجیب در جی‌میل باعث شده تا هزاران نفر ایمیل‌های خود را برای افراد دیگر ارسال کنند. این اشکال مربوط به قابلیت تکمیل کردن خودکار آدرس ایمیل در جی‌میل است که برطرف نشدن آن از سوی گوگل موجب شده تا بسیاری از کاربران ایمیل‌های خود را به اشتباه برای افراد دیگر بفرستند. قابلیت تکمیل خودکار آدرس جی‌میل به جای انتخاب آدرس‌هایی که بیش از سایرین به کار گرفته شده‌اند، ترجیح می‌دهد آدرس‌هایی را انتخاب کند که کمتر از بقیه مورد استفاده بوده‌اند و این مسأله در کنار بی‌دقتی کاربران مشکلات فراوانی را به‌وجود آورده است.

تبلت باریک و سبک جدید ایسوس
تبلت جدید ایسوس با نام FE171CG حدود 7.9میلیمتر ضخامت و 280گرم وزن دارد که در رده تبلت‌های سبک‌وزن قرار می‌گیرد. تبلت‌های سری 7 Fonepad از جمله محصولات پرطرفدار ایسوس است که پشتیبانی از 2 سیم‌کارت فعال ویژگی‌های بارز این سری است. ایسوس به تازگی نیز در سری Fonepad‌های خود مدل جدیدی را به نام FE171CG عرضه کرده که مهم‌ترین ویژگی آن باریک بودن است. این محصول از پردازنده چندهسته‌ای Intel Atom Z2520 استفاده می‌کند که از قابلیت Hyper-Threading پشتیبانی می‌کند. این قابلیت عملکرد پردازنده را در زمینه پردازش‌های موازی تقویت می‌کند.

تبلیغ‌‌افزار سوپرفیش در رایانه‌های لنوو
سازندگان کامپیوترهای لنوو تبلیغ‌‌افزاری را در کارخانه روی کامپیوترهای خود نصب کرده‌اند. این تبلیغ‌افزار Superfish نام دارد و نه‌تنها تبلیغات زیادی را روی مرورگر کاربر باز می‌کند بلکه راه نفوذ مخفی را برای هکرها باز می‌کند تا بتوانند روی جست‌وجوهای کاربر جاسوسی کرده و اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند. به نظر می‌رسد  این طراحی و مکانیزم ردگیری ترافیک که توسط این تبلیغ‌افزار استفاده می‌شود در برنامه‌های نرم‌افزاری دیگر نیز وجود دارد. تبلیغ‌افزار Superfish برای مداخله در ارتباطات HTTPS رمزگذاری شده از یک مولفه پروکسی MitM استفاده می‌کند.


تعداد بازدید :  136