شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

دولت یونان اقدامات ریاضتی را انجام نمی‌دهد: به گفته یانیس واروفاکیس وزیر اقتصاد یونان، دولت چپ‌گرای این کشور تمام سیاست‌هایی را که وعده داده بود، اجرا خواهد کرد. او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: جنگ یونان با  وام‌دهندگان بین‌المللی‌اش درخصوص اقدامات ریاضتی ادامه خواهد یافت. این در حالی است که یکی از شرایط توافق واروفاکیس، همتایان اروپایی‌اش و مقامات صندوق بین‌المللی پول درباره تمدید 4ماهه مهلت پرداخت بدهی این کشور، ادامه اقدامات ریاضتی اقتصادی در یونان بود.  (سی‌ان‌ان مانی)

اعتراض به بودجه تحقیقات انرژی آمریکا: رهبران بزرگ تجاری آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرده‌اند، دولت این کشور بودجه بسیار کمی صرف تحقیقات انرژی می‌کند و این امر خطری بلندمدت برای هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد و علاوه بر آن به فقر انرژی منجر می‌شود. براساس گزارش «هیأت نوآوری انرژی آمریکا» بودجه تحقیقات انرژی این کشور (به‌عنوان بخشی از تولید ناخالص ملی) از بودجه تحقیقاتی چین، ژاپن، فرانسه و کره‌جنوبی کمتر است.   (نیویورک‌تایمز)

دلار منتظر اشاره‌ای برای افزایش: دلار آمریکا طی چندهفته اخیر در بازه محدودی به‌سر برده اما در صورتی‌ که جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که در مقابل نمایندگان کنگره آمریکا خواهد داشت، درخصوص دورنمای بازار کار ابراز خوشبینی کند این ارز می‌تواند صعود چشمگیر در مقابل ارزهای بزرگ دیگر را از سر بگیرد. اظهارات جانت یلن نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌های بهره ممکن است در اواسط‌ سال آغاز شود در این صورت این ارز صعودی می‌شود و شاخص دلار آمریکا ممکن است به بالاترین سطح ممکن برسد. (رویترز)


تعداد بازدید :  178