شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
خیّر نمونه کشوری در حوزه سلامت يك نیکوکار اهوازی است

مرعشی در یک اقدام نیکوکارانه اقدام به احداث درمانگاه موسسه خیریه امام رضا(ع) در منطقه محروم کوت عبدالله (مرکز شهرستان کارون) با هزینه شخصی خود کرده است. امسال سیدعبدالمهدی مرعشی نیکوکار اهوازی، به‌عنوان خیر نمونه کشوری در حوزه سلامت معرفی شده بود.
این درمانگاه به مساحت یک هزارو 100متر شامل اورژانس 115 و مرکز بهداشت نیز می‌باشد و قرار است در روزهای آینده این درمانگاه با حضور مسئولان استانی به‌طور رسمی گشایش یابد و خدمات درمانی و بهداشتی مناسبی به ساکنان این منطقه محروم ارایه کند.
مرعشی مي‌گويد: هم افزایی مراکز خیریه می‌تواند منشأ ثمرات مطلوبی برای جامعه باشد. ارائه شیوه‌های نوین در جذب کمک‌های مردمی با مشارکت دادن آنها، ایجاد بانک اطلاعات جامعه هدف، از دیگر برنامه‌های موسسات خیریه می‌تواند باشد. اقداماتی که مراکز و موسسه‌های خیریه در استان انجام می‌دهند نباید در چالش‌های اداری گرفتار شود و در این راستا تشکیل مجمع هماهنگی موسسات، سازمان‌ها و مراکز خیریه و خیرین استان خوزستان نیز در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.
وی تأکید کرد: قطعا موسساتی که بتوانند برای افراد زیر پوشش خود اشتغال پایدار ایجاد کنند، می‌توانند بهتر و کیفی‌تر به ارایه خدمات به جامعه هدف بپردازند. موسسات خیریه باید از ظرفیت‌های خود بهره‌گیری کنند تا حتی‌الامکان از موازی‌کاری در این حوزه‌ها جلوگیری شود؛ استفاده از تجربیات و امکانات همدیگر در موسسات خیریه ضروری به نظر می‌رسد و باید از داشته‌های مادی و معنوی همدیگر استفاده بهینه شود.


تعداد بازدید :  173