شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
مردانی که به فکر سلامت خود نیستند

اغلب مردان ایرانی دیر به دیر دکتر می‌روند. معمولا تا زمانی که مشکل و بیماری حادی نداشته باشند، به پزشک مراجعه نمی‌کنند. یا به خود درمانی روی می‌آورند و یا می‌گویند من که مشکلی ندارم خودش خوب می‌شود. دبیر انجمن ارولوژی کشور در مورد سلامت مردان ایرانی هشدار داده و عنوان کرده است: مردان به‌عنوان محور خانواده و فعالیت‌های اقتصادی و توسعه اجتماعی عناصر تعیین‌کننده توسعه خانواده و جامعه محسوب می‌شوند بنابراین به مراقبت خود باید خیلی توجه كنند.
آمارهای بین‌المللی حاکی از آن است که درکشور ما مردان آخرین افرادی هستند که برای پیگیری مشکلات پزشکی و درمانی خود مراجعه می‌کنند. چراکه متاسفانه دلسوزی آنها برای افراد خانواده و فرزندان خیلی بیشتر از خودشان است. بنابراین باید این مسأله را جدی بگیرند و در صورت بروز مشکلات به‌ویژه مشکلات ارولوژی و ادراری، مانند مشاهده خون در آن علاوه بر مراجعه به پزشک از استعمال سیگار و موادمخدر به صورت جدی پرهیز کنند.
ریشه تمام بیماری‌ها در سیگار و الکل و اعتیاد است و سلامت نبودن مردان به‌طور عمده باعث از هم‌پاشیدگی خانواده و خانواده‌ها خواهد شد. محور و شعار اصلی روز ملی سلامت مردان در حیطه تخصصی ارولوژی، متمرکز بر بیماری‌های پروستات است. وی اظهار کرد: هفته سلامت از پنجشنبه ۷ اسفندماه آغاز می‌شود حال آن‌که این روز به بخش بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری اختصاص دارد که مسئولیت برگزاری این روز نیز برعهده انجمن ارولوژی ایران است. البته برنامه‌هاي تدارک دیده شده در آن روز در تمام شهرها و شهرستان‌های کشور نیز برگزار می‌شود که رسانه‌ها، مطبوعات، صداوسیما مطالب مربوط به این بیماری را به اطلاع عموم خواهند رساند و بسیار هم حایز اهمیت است.


تعداد بازدید :  153