شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
گول تخفیف‌ها رو نخورید!

|  طاهره يلفاني  |   روزنامه‌نگار|

«همه چیز تا نیمه اسفند با 70درصد تخفیف به فروش می‌رسد»، «انواع لباس‌های زنانه و مردانه با تخفیف‌های استثنایی»، «فقط تا آخر هفته فرصت دارید از تخفیف 50‌درصدی ما استفاده کنید» و...
حتما با خیل عظیمي از این دست تبليغات، این روزها مواجه شدين. به‌حدی خبرها و پیام‌های داغ تبلیغاتی پشت سرهم شما رو محاصره کرده و بوق دريافت پيام وايبرتون دایم به گوش مي‌رسه، كه خسته شدين. اما می‌خوام براتون بگم هر ارزونی بي‌علت نیست، حتما با خودتون میگید چرا نخرم وقتی این همه قیمت‌ها پایین و ارزونه؟ و با همین ترفنده كه شمارو می‌کشونن به سمت خرید وسایلی که از نظرتون قیمتش پایینه، درحالی‌که شاید اصلا نیازی به اون وسیله نداشته باشین.
بله! فروشندگان محترم از اوایل هر فصل قیمت اجناسشون رو بالا می‌برن که شاید قیمت اصلی اون جنس نصف یا یک سوم قیمتی باشه که به فروش میرسه، به هرحال به دلیل تقاضای مردم و احتیاجات هر فصل شما مجبورین کالای مورد نظرتون رو با بالاترین قیمت بخرین! این درحالی هستش که پایان هر فصل قیمت‌ها به‌طور باور نکردنی شکسته میشه، بين خودمون بمونه، فروشنده‌ها، طی فصل سود کافی خودشون رو کردن و حالا اجناس باقی مونده رو با نازل‌ترین قیمت به فروش مي‌رسونن. در مقابل وظيفه شما چيه؟ شما هم اگه وارد مغازه‌ها شدین و احتیاج به کالا و جنس خاصی ندارين، یه لحظه تمرکز کنین و دست نگهدارین. پول، پول مياره و بي‌پولي، بي‌پولي! اين‌جوري بود كه من تونستم، پولامو جمع كنم تا باهاش بتونم اون چيزي رو كه لازم دارم بخرم. حتي اگه تخفيف هم بهش نخورده باشه و فروشنده هم بگه: چونه بي‌چونه!


تعداد بازدید :  170