شماره ۳۵۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
در پی اعلام اسامی نامزدهای هشتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان
«چ» و «خانه پدری» را به رقابت دعوت کردند

شهروند| باز هم نوبت به جشن نوپای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران رسید، جشنی که بار رأی‌‌های آن را منتقدان و نویسندگانی به دوش می‌کشند که همواره پابه‌پای اهالی سینما آنها را در ساخت سینمای امروز ایران همراهی کرده‌اند و سینما برای آنها جزء مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی‌شان بوده است. چه بسا گاه اهالی سینما هم این جایزه‌های بیشتر معنوی را ارزشمند‌تر از جوایز جشنواره‌هایی می‌دانند که سیاست‌هایی خاصی برآن حاکم است و کسانی این سیاست‌ها را طراحی کرده‌اند که دغدغه سینما و هنر را در زندگیشان ندارند. ۱۰۸ نامزد در ۱۵ رشته توسط بیش از یکصد نفر از منتقدان و نویسندگان سینمایی از میان فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره سی و دوم فیلم فجر انتخاب شدند که در میان آن‌ها؛ فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با 11 بار نامزدی، «خانه پدری» با 9 بار نامزدی و «رستاخیز»، «عصبانی نیستم» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» با ۷ بار نامزدی درصدر قرار دارند. حالا تنها باید منتظر باشیم تا بفهمیم کدام‌یک از این نامزد‌ها در روز چهارشنبه 22 مردادماه تندیس هشتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان را با خود به خانه خواهد برد. اسامی نامزد‌ها براساس ترتیب الفبایی نام فیلم‌ها به شرح زیر است:
بهترین فیلم: آرایش غلیظ/ آذر، شهدخت، پرویز و دیگران/ چ/ خانه پدری/ خط ویژه/ زندگی مشترک آقای محمودی و بانو/ شیار ۱۴۳/ عصبانی نیستم/ قصه‌ها/ ماهی و گربه.
بهترین کارگردانی: حمید نعمت‌الله برای آرایش غلیظ/ بهروز افخمی برای آذر، شهدخت، پرویز و دیگران/ ابراهیم حاتمی‌کیا برای چ/ کیانوش عیاری برای خانه پدری/ رضا درمیشیان برای عصبانی نیستم/ رخشان بنی‌اعتماد برای قصه‌ها/ شهرام مکری برای ماهی و گربه.
بهترین فیلمنامه‌نویس: بهروز افخمی برای آذر، شهدخت، پرویز و دیگران/ کیانوش عیاری برای خانه پدری/ مصطفی کیایی برای خط ویژه/ علی طالب‌آبادی برای زندگی مشترک آقای محمودی و بانو/ نرگس آبیار برای شیار ۱۴۳/ رضا درمیشیان برای عصبانی نیستم/ محمدمهدی عسگرپور برای میهمان داریم.
بهترین بازیگر نقش اول مرد: حامد بهداد برای آرایش غلیظ/ مهدی فخیم‌زاده برای آذر، شهدخت، پرویز و دیگران/ رضا عطاران برای ردکارپت/ حمید فرخ‌نژاد برای زندگی مشترک آقای محمودی و بانو/ رضا عطاران برای طبقه حساس/ نوید محمدزاده برای عصبانی نیستم/ پرویز پرستویی برای میهمان داریم.
بهترین بازیگر نقش اول زن: گوهر خیراندیش برای آذر، شهدخت، پرویز و دیگران/ هنگامه قاضیانی برای زندگی مشترک آقای محمودی و بانو/ مریلا زارعی برای شیار ۱۴۳/ رویا تیموریان برای شیفتگی/ باران کوثری برای عصبانی نیستم/ ساره بیات برای فصل فراموشی فریبا/ مهناز افشار برای متروپل.
جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (فیلم‌سازان اول): مهشید افشارزاده برای پنج‌ستاره/ تورج اصلانی برای جینگو (روایت معلق)/ جمشید محمودی برای چند متر مکعب عشق/ محمدهادی نائیجی برای حق‌سکوت/ تینا پاکروان برای خانوم/ حامد محمدی برای فرشته‌ها با هم می‌آیند/ نیما جاویدی برای ملبورن.


تعداد بازدید :  147