شماره ۳۵۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
خبر

واکسیناسیون کودکان اتباع بیگانه
فارس| کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از پوشش 100‌درصدی واکسیناسیون فلج اطفال در محدوده این دانشگاه خبرداد و تأکید کرد که از‌ سال 80 موردی از فلج اطفال در ایران گزارش نشده است.
رضی‌آبادی همچنین از پوشش بالای 97‌درصدی واکسیناسیون فلج اطفال در کشور خبر داد. او افزود: با اقدامات و تدابیر دانشگاه میزان پوشش این واکسن در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران 100‌درصد است. کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از‌ سال 1380 موردی از ابتلا به ویروس وحشی فلج اطفال در ایران نداشته‌ایم و پوشش بالای 97‌درصدی واکسیناسیون فلج اطفال در کشور ازجمله عوامل دستیابی به این موفقیت است. رضی‌آبادی افزود: فلج اطفال از بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن است که معاونت بهداشت دانشگاه با اجرای موفقیت‌آمیز برنامه مراقبت و بیماریابی فلج شل حاد در مناطق جنوب تهران، شهرستان‌های ری و اسلامشهر سهم بسزایی در دستیابی به این موفقیت داشته است.
این کارشناس درخصوص برنامه‌های این معاونت به طرح لکه‌گیری واکسن فلج اطفال اشاره و تصریح کرد: همه‌ساله در دو نوبت فروردین و اواخر اردیبهشت، واکسن خوراکی فلج اطفال به همه کودکان زیر 5‌سال اتباع بیگانه با مراجعه خانه به خانه خورانده می‌شود. او خاطرنشان کرد: در برنامه مراقبت بیماری فلج شل حاد جهت حفظ این شاخص و دستیابی به گواهی عاری از پولیو، هرگونه فلج شل ناگهانی سریعاً گزارش و در فاصله 14 روز از مورد نمونه تهیه می‌شود.

تشکیل 6 کارگروه اختصاصی برای حل مشکلات شیشه و بلور کشور
هنرمندان و صنعتگران عرصه شیشه و بلور در نشستی مشترک با معاون صنایع‌دستی کشور چالش‌ها و مشکلات این عرصه را مورد بررسی
 قرار دادند.
معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور میزبان بیش از 30 تن از فعالان و هنرمندان عرصه شیشه و بلور کشور بود تا با بحث و تبادل‌نظر کارشناسانه، راهکارهایی اجرایی برای رفع موانع توسعه این عرصه حساس و تعیین‌کننده به دست آورند. در این نشست بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با تأکید بر اهمیت شناخت بازارهای جهانی برای توسعه صادرات شیشه گفت: امروز حضور و ماندگاری صنایع‌دستی کشور به‌ویژه محصولات شیشه در سطح دنیا ارتباط مستقیمی با بازارهای جهانی و حضور در آنها دارد و برنامه‌ریزی‌های معاونت صنایع‌دستی در راستای شناخت این بازارها است. او همچنین با اشاره به نبود آمارها و اطلاعات زیربنایی درخصوص این حوزه افزود: آمارهای مشخصی درباره میزان گردش مالی این حوزه در دنیا مشخص نیست و همین موضوع سبب شده تا مختصات حضور ما در عرصه بین‌المللی شفاف نباشد، امیدواریم که این نشست‌ها و تبادلات با فعالان و استادان پیشکسوت این حوزه به ما کمک کند تا این مشکل را بر طرف کنیم.


تعداد بازدید :  319