شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

2/3 میلیون فرم ثبت‌نام سهام عدالت توزیع شد

غلامرضا بستان‌منش، مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار از توزیع بیش از 2‌میلیون و 300‌هزار فرم ثبت‌نام سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد. وی افزود: با توجه به فرم‌های تکمیل شده،  6‌میلیون و 551‌هزار و 982 دعوتنامه برای مشمولان صادر و توزیع شده است. گفتنی است پیش از این ابهامات بسیاری در خصوص اجرایی شدن این طرح برای مردم وجود داشت.

51 درصد سهم بخش غیردولتی در تولید برق نیروگاهی

هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر از مجموع برق تولیدی توسط نیروگاه‌های حرارتی سیکل ساده و سیکل ترکیبی، ۵۱درصد سهم نیروگاه‌هایی است که به بخش خصوصی و بخش‌های غیردولتی واگذار شده‌اند. وی افزود: صنعت برق از یک انحصار ذاتی برخوردار است و قابلیت و انعطاف‌پذیری لازم جهت رقابتی شدن را ندارد.

23 هزار‌ میلیارد تومان فرار و معافیت مالیاتی داریم

ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۱۲‌هزار‌ میلیارد معافیت مالیاتی و ۱۱‌هزار ‌میلیارد فرارمالیاتی فشار سنگینی را به نظام پولی کشور وارد می‌کند که باید با اصلاح ساختار، درآمد کشور را افزایش دهیم. وی اضافه کرد: از طرفی در حال حاضر 11‌هزار ‌میلیارد تومان گریز از مالیات در کشور رخ داده که همین رقم فشار بسیاری به کشور وارد می‌کند.

40 ‌میلیون نفر واجد شرایط دریافت یارانه نیستند

ابراهیم رزاقی، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان آن‌که از 70‌میلیون جمعیتی که یارانه می‌گیرند حداقل 40‌میلیون نفر واجد شرایط نیستند، گفت: تهیه لیست یارانه‌بگیران نیز کار دشواری نیست به‌طوری که می‌توان پس از انجام اقدامات لازم حدود 30‌میلیون نفر را شناسایی و حذف کرد. وی گفت: در صورتی که دولت 40‌میلیون نفر را از لیست یارانه‌بگیران حذف کند، می‌تواند 15هزار تومان به یارانه خانواده‌های فقیر اضافه کند.

 


تعداد بازدید :  211