شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  دلیل بی‌اطلاعی مردم از جزییات سهام عدالت| محمدرضا پورابراهیمی نایب‌رئیس اول کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه عملکرد مدیران سهام عدالت موجب بي‌اطلاعی مردم از نحوه و سازوکار اداره این شده است و موضوع پاداش‌های کلان در تعاونی‌های سهام عدالت هم جای تأمل دارد.

  تصمیمات عجولانه بر بورس اثرگذار است| محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با تأکید بر ضرورت تقویت بازار بورس کشور گفت: با استفاده از بازار بورس می‌توان مردم را در اقتصاد کشور مشارکت داد و با انجام این مهم بند یک سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد. محمدباقر نوبخت با تأکید بر ضرورت تقویت بازار سرمایه گفت: همه تلاش دولت این است که بازارهایی مانند بازار پول و بازار سرمایه تقویت شود و در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده که بازارهای مختلف در تعادل قرار بگیرند. او ادامه داد: بازار بورس در برخی اوقات تحت‌تأثیر مسائل رسانه‌ای خاص و تصمیمات عجولانه قرار می‌گیرد.

  ۳۸‌هزار‌ میلیارد ریال واگذار شد|  بنابر آمار رسمی، از ابتدای امسال تا 24 بهمن‌ماه 38‌هزار و 471‌میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که 2987‌میلیارد ریال در بورس، 26‌هزار و 854‌میلیارد ریال در فرابورس، یک‌میلیارد ریال از طریق مذاکره و 8‌هزار و 629‌میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است.

  خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی| حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو با بیان این‌که محدودیتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر وجود ندارد و برق نیروگاه‌های خورشیدی تضمینی خرید می‌شود، گفت: وزارت نیرو 50‌درصد هزینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را پرداخت می‌کند.

  ارزش تجارت خارجی ایران ۹۴‌میلیارد و ۵۶۴‌میلیون دلار شد| گمرک ایران اعلام کرد: در 11ماه گذشته 46میلیارد و 306میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان 48‌میلیارد و 258‌میلیون دلار انواع کالا وارد کشورمان شده است.


تعداد بازدید :  209