شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
ورزش جهان

دعوت مورینیو رد شد
سلیمان، شهروند سیاه‌پوست فرانسوی که سه‌شنبه هفته گذشته در یکی از ایستگاه‌های متروی پاریس از سوی گروهی از هواداران نژادپرست چلسی مورد اهانت واقع شد، دعوت باشگاه چلسی و سرمربی پرتغالی این تیم، را برای حضور در ورزشگاه استمفوردبریج نپذیرفت. سلیمان در این خصوص به نشریه «لوپاریزین» گفت: «از آقای مورینیو بابت دعوت کردن من متشکرم اما درحال حاضر آمادگی حضور در استادیوم را ندارم.»

بنزما و ریبری، پردرآمدهای فرانسه
براساس اعلام نشریه «اکیپ» تونی پارکر با کسب 16‌میلیون یورو، پردرآمدترین ورزشکار فرانسوی در‌ سال 2014 بوده است. کریم بنزما، مهاجم رئال‌مادرید از طریق حقوق کلان دررئال مادرید و همچنین درآمدهای جانبی از حضور در تیم‌ملی کشورش و فعالیت‌های تبلیغاتی در ‌سال گذشته میلادی 15.8‌میلیون یورو درآمد داشت و در رده دوم قرار گرفت. رتبه سوم در این رده‌بندی جالب به «فرانک ریبری» ‌هافبک 31ساله و ارزشمند تیم بایرن‌مونیخ تعلق گرفت که‌ سال 2014 رقم 14.8‌میلیون یورو حقوق، پاداش وحق تبلیغات دریافت کرد.

 برتری لالیگا، ضعف لیگ ایران
کمیته آمار و ارقام فدراسیون جهانی فوتبال، لالیگا را به‌عنوان بهترین لیگ دنیا معرفی کرد و سری آ و لیگ برتر انگلیس در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در آسیا هم لیگ کره‌جنوبی رتبه اول و لیگ‌های عربستان و ژاپن نیز در رده‌های بعدی دیده شدند. مطابق انتظار، لیگ برتر ایران در این رده‌بندی جایی نداشت!


تعداد بازدید :  175