شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
مرتضی ‌پورعلی‌گنجی لژیونر جدید فوتبال ایران
گذر از نفت با پول چینی

شهروند| درروزهای ترجیح داده شدن لیگ قطر به اروپا توسط بازیکنان ایرانی، مرتضی پور‌علی‌گنجی پس از آن همه احساسی که بعد از زدن گل به عراق در یک‌چهارم ‌نهایی دوره اخیر جام ملت‌های آسیا به خرج داد در تیم چینی تیان‌جین، اولین روزهای لژیونرشدنش را تجربه خواهد کرد و دوران حضور شاهرودی دردالیان چین را به یاد می‌آورد. بازیکن نفت تهران جای پژمان منتظری مصدوم در ترکیب ثابت کی‌روش در جام ملت‌های آسیا حضور یافت و با عملکرد خوب یکی از ستاره‌های مرحله گروهی جام نام گرفت اما شاهکار اصلی را با زدن آن ضربه سر زیبا در حساس‌ترین لحظات بازی با عراق در یک‌چهارم نهایی رقم زد. اولین گل ملی رسمی مرتضی، چشم استعدادیاب‌ها را به او خیره کرد و سرانجام باشگاه خوشبخت چینی با مبلغ 500‌هزار دلار، پدیده جدید فوتبال ما را به خدمت گرفت.
پایان دوران نفتی
پور‌علی‌گنجی‌ پس از قطعی شدن قرارداد با تیم چینی، قید همراهی نفت در بازی لیگ قهرمانان آسیا مقابل پاختاکور را زد و با تیم به ازبکستان نرفت. ماجراجویی‌های جدید او در«تیان‌جین» یکی از 16‌تیم فصل جدید سوپر لیگ چین دنبال می‌شود؛ تیمی که از زمان تأسیس اولیه در 1951 تابه‌حال 3 بار تغییر هویت داده و آخرین بار، 17‌سال پیش تحت حمایت کارخانه وابسته به دولت «تیان جین تدا» نونوار شد. تیم هفتم فصل قبل با مربیگری آری‌هان هلندی که درایران چهره آشنایی است، قصد دارد به کمک پورعلی‌گنجی بر تنها افتخار دوران جدیدش (قهرمانی جام حذفی چین در‌ سال 2011) بیفزاید.
پورعلی‌گنجی: از چین به اروپا می‌روم
مرتضی پورعلی‌گنجی بابت حضورش در لیگ چین خوشحال است اما با توجه به این‌که هنوز رضایتنامه‌اش از سوی باشگاه نفت صادر نشده، با احتیاط صحبت می‌کند: «قرارداد من با باشگاه نفت تهران تا پایان فصل است. درست است که باشگاه چینی به من پیشنهاد داده است اما باید مسئولان باشگاه در این خصوص نظر نهایی را بدهند.» او در ادامه از علاقه‌اش به لژیونر شدن می‌گوید: «درباره پیوستنم به تیم چینی و بازی در لیگ این کشور با افراد زیادی مشورت کردم و به من گفتند در آن‌جا می‌توانم پیشرفت کنم. چین لیگ باکیفیتی دارد و‌درصد پیشرفت در این لیگ بالا است. با توجه به این‌که هدف من پیوستن به تیم‌های اروپایی است فکر می‌کنم در لیگ چین من بیشتر در چشم باشم و بتوانم از چین به اروپا بروم.»


تعداد بازدید :  177