شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
محمدحسین نژادفلاح، قائم‌مقام پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»:
درخشان لخویا را نبرد، شرمنده‌اش می‌شویم
قرار نیست هدایتی را برای خرید پرسپولیس کمک کنم مذاکره با دنیزلی را هم مثل قطبی و برانکو تکذیب نمی‌کنم

حسین جمشیدی - شهروند| حضور یک هفته‌ای محمدحسین نژادفلاح در  باشگاه پرسپولیس نه‌تنها حاشیه‌های این تیم را کمتر نکرده، بلکه قائم‌مقام این باشگاه با مطرح کردن نام چند مربی تمرکز درخشان را هم گرفته است. البته او هنوز در عمل هیچ کار خاصی نشان نداده اما دائما نام‌های مختلف برای حضور روی نیمکت پرسپولیس به گوش می‌رسند و حالا دیگر کار به جایی رسیده که به جز برانکو و قطبی، صحبت از دنیزلی، کریم باقری و استیلی هم می‌شود. برای شفاف‌سازی مذاکرات پشت پرده مسئول فعلی باشگاه پرسپولیس با او همکلام شدیم. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با محمدحسین نژادفلاح را می‌خوانید:
 ‌ روز گذشته مراسم تودیع شما از مدیریت اداره ورزش‌وجوانان استان تهران برگزار شد اما به نظر می‌رسد اصلا ناراحت نیستید که پست قبلی خود را ترک کرده‌اید. درست است؟
من تا زمانی که در ورزش تهران مسئولیت داشتم، سعی کردم تمام کمبودها را رفع کنم و فکر می‌کنم بزرگترین حسنی که در شرایط فعلی می‌توان نام برد نداشتن بدهی در اداره ورزش‌وجوانان تهران است. انتخاب گرشاسبی برای این پست بسیار درست بود و قسمت این بود که من در پرسپولیس خدمت کنم.
 شما به باشگاهی آمده‌اید که مشکلات مالی در آن بیداد می‌کند!
مشکلات مالی هست و نمی‌توان آن‌را کتمان کرد اما من با برنامه جلو آمدم تا این مشکلات را حل کنم، اگرچه نیاز به زمان بیشتری دارم. البته این‌طور که بعضی‌ها می‌گویند ما پول هتل هم نداریم، نیست.
 ‌ شما هفته گذشته بارها مذاکره با برانکو و قطبی را تأیید کردید، پس چه زمانی دراین‌باره تصمیم‌گیری می‌کنید؟
مذاکرات انجام شد اما در همان حد باقی ماند زیرا فعلا در آستانه یک بازی بزرگ قرار داریم و مهمترین مسأله برای من و هواداران پرسپولیس موفقیت در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیاست. فعلا هیچ تصمیم جدیدی درباره این 2 نفر گرفته نشده است.
 ‌ اما مدیر برنامه‌های قطبی اعلام کرده او بیشتر از این منتظر پرسپولیس نخواهد ماند!
همانطور که گفتم مهمترین مسأله برای من در شرایط فعلی تمرکز کادرفنی و بازیکنان است. حالا قطبی اگر می‌خواهد، منصرف شود الان برای من مهم نیست زیرا مهمتر برای من تیم پرسپولیس و موفقیت آن مقابل لخویاست که امیدوارم با یک پیروزی شیرین همراه باشد. سرمربیگری در پرسپولیس برای هر کسی افتخار است اما نمی‌توان باعجله تصمیم گرفت.
 جالب اینجاست که روز گذشته نام مصطفی دنیزلی نیز برای سرمربیگری در پرسپولیس مطرح شد...
این روزها نام‌های زیادی برای پرسپولیس مطرح می‌شوند اما ما از درخشان حمایت می‌کنیم تا در لیگ قهرمانان تیم را به موفقیت برساند. مذاکره با دنیزلی را نه تأیید می‌کنم، نه تکذیب اما بهتر است وارد این ماجراها نشویم.
 ‌ می‌گویید که تمام هدفتان بالا بردن تمرکز کادرفنی است اما درخشان این‌روزها بدجوری به هم ریخته و حتی علیه شما و گزینه‌هایی که برای سرمربیگری معرفی کردید، مصاحبه می‌کند.
درخشان پیشکسوت و بزرگ ماست و من قصد ندارم با او وارد دعوا شوم زیرا ما باید در کنار هم باشیم. من حمایتم را از او اعلام کرده‌ام و او نیز بهتر است تمرکز خود را روی بازی بگذارد و به مسائل حاشیه فکر نکند. به نظر می‌رسد خودش نیز علاقه ندارد وارد چالش شود زیرا صحبت درباره افرادی که هنوز به پرسپولیس نیامده‌اند دردی را دوا نمی‌کند.
 ‌ در صورت ناکامی پرسپولیس مقابل لخویا، درخشان را برکنار می‌کنید؟
نمی‌خواهم به کادرفنی اینطور اولتیماتوم بدهم و استرس را به تیم تزریق کنم اما این را می‌گویم که درخشان برای ادامه کار در پرسپولیس نیاز به پیروزی در این دیدار دارد، علاوه بر این‌که پرسپولیس هم برای خروج از بحران نیاز به پیروزی دارد. من از ته قلبم امیدوارم که در این بازی پیروز شویم تا نیازی به تغییرات نباشد اما اگر این اتفاق نیفتد، ‌شرمنده‌اش می‌شویم.
 مطرح شدن نام کریم باقری و حمید استیلی برای عضویت در کادرفنی پرسپولیس چقدر صحت دارد؟
کریم باقری چند روز قبل به باشگاه آمده بود و با او صحبت‌های دوستانه انجام دادم و این صحبت‌ها درباره مربیگری در پرسپولیس نبود. منظور استیلی از این را‌که گفته برای بازگشت به پرسپولیس با او صحبت شده، نیز نمی‌فهمم. بهتر است دوستان هم هر روز نام یک نفر را مطرح نکنند. از تمام این پیشکسوتان نیز می‌خواهم برای حمایت از پرسپولیس روز سه‌شنبه به ورزشگاه بیایند.
 ‌ به‌عنوان سوال آخر، گفته می‌شود شما با حمایت حسین هدایتی به باشگاه پرسپولیس آمدید قصد دارید شرایطی را فراهم کنید تا او این باشگاه را خریداری کند. درست است؟
اصلا این‌طور نیست. هدایتی از دوستان خوب من است و همیشه نیز در کنار پرسپولیس بوده و کمک مالی کرده است اما اصلا در حوزه وظایف من نیست که وارد بحث واگذاری شوم. امیدوارم هر کسی می‌تواند، جلو بیاید و با خرید باشگاه پرسپولیس به این تیم بزرگ کمک کند اما من به هیچ‌کس در این راه کمک نمی‌کنم.


تعداد بازدید :  208