شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
زنجیره تبهکاری‌های مرد سارق در 3 استان
مارکوپولوی سارق به زندان رسید

شهروند| سارق حیله‌گر در 3 استان کشور مثلث جرم تشکیل داد. مرد جوانی که زنجیره تبهکاری‌هایش را به 3 استان کشور کشانده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد. این مرد جوان که با طراحی نقشه‌های مجرمانه کلکسیونی از جرایم سرقت، زورگیری، اغفال و فریب دختران جوان را در پرونده‌اش دارد هرگز تصور نمی‌کرد ردی از خود برجای گذاشته باشد.
سرقت در تهران
رازگشایی از تبهکاری‌های این مرد جوان زمانی فاش شد که راننده یک خودروی نیسان در بزرگراه آزادگان هدف سرقتی خشن قرار گرفت. 18خردادماه مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 152 خانی‌آباد، ادعا کرد وقتی برای چک کردن آب رادیاتور خودرواش در حاشیه بزرگراه آزادگان توقف کرده، سرنشین یک موتورسیکلت با حمله به او، خودرو را به همراه اموالش سرقت کرده است. این مالباخته در حالی ‌که آثار ضرب‌وشتم توسط سارق خشن روی بدنش مشخص بود در رابطه با جزییات این حادثه به ماموران گفت: «من راننده یک شرکت پخش‌کننده پمپ آب هستم. پمپ‌های آب را به ارزش 100‌میلیون تومان در قسمت بار خودروام قرار داده بودم و می‌خواستم به محل کارم بروم. به بزرگراه آزادگان که رسیدم خودروام خراب شد و به همین خاطر برای تعمیر آن در کنار بزرگراه توقف کردم. ناگهان یک موتورسیکلت هوندا به  من نزدیک شد، در چند قدمی من بود که ناگهان موتورش را رها کرد و لگد محکمی به من زد، روی زمین افتاده بودم که متوجه شدم پشت فرمان خودروام نشسته و به سرعت متواری شد. با شکایت این مرد مالباخته تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی این سارق خشن آغاز شد.
فریب در کرمان
چندی پیش دختری فریب‌خورده با مراجعه به پلیس آگاهی کرمان با اعلام سرقت خودرواش به کارآگاهان گفت: «با پسری به نام امید آشنا شده بودم، او خودش را مهندس معرفی کرده بود و می‌گفت در شرکت ساختمانی‌ای در تهران مشغول به کار است. چند روزی از ارتباط‌مان گذشت که به من پیشنهاد ازدواج داد. باورش کرده بودم و هرگز تصور نمی‌کردم طعمه او باشم به همین خاطر به بهانه خرید برای شب خواستگاری خودرو پرایدم را قرض گرفت. چندساعت بعد وقتی با او تماس گرفتم، تلفنش را خاموش کرده بود. چند روزی صبر کردم تا این‌که مطمئن شدم او یک سارق حرفه‌ای بوده که با وعده ازدواج من را فریب داده است.» با این شکایت هم کارآگاهان دست به تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری متهم پرونده زدند.
تبهکاری در مشهد
در شکایت جداگانه‌ای در مشهد دختری جوان با مراجعه به پلیس آگاهی از مردی شکایت کرد که در پوشش خواستگار میلیون‌ها تومان پول را از کارتش برداشت کرده و سپس متواری شده است. این دختر فریب‌خورده به کارآگاهان گفت: «چندی پیش در خیابان با پسر جوانی آشنا شدم. او که ادعا می‌کرد خانواده‌اش ساکن تهران هستند وعده داد تا یک هفته دیگر به خواستگاری‌ام می‌آید. رفتارش عادی بود و به همین خاطر به او شک نکردم تا این‌که او به بهانه این‌که حقوقش را دریافت نکرده، کارت عابربانکم را قرض گرفت تا برای روز خواستگاری سنگ‌تمام بگذارد.چند روزی از این ماجرا گذشت تا این‌که با پیامک‌های بانک متوجه شدم همه حسابم خالی شده و بعد از آن خواستگار قلابی دیگر جواب تلفن‌هایم را نداد.» تحقیقات کارآگاهان اداره آگاهی مشهد در رابطه با دستگیری این خواستگار سارق در حالی آغاز شد که سرنخی طلایی در اختیار ماموران قرار گرفت. کارآگاهان با ردیابی برداشت پول از این کارت عابربانک موفق به شناسایی مرد جوانی شدند که همزمان به دلیل شکایت مدیر یک هتل در بازداشت به سر می‌برد. در این شکایت هم مشخص شده بود که او به‌عنوان خدمتکار در یک هتل مشغول به کار شده اما مدتی قبل مدیر این هتل متوجه سرقت از مسافران اقامتگاهش شده است. با کنترل دوربین‌های مداربسته مشخص شد که سارق این هتل همین خدمتکار جوان است.
مثلث جرایم جداگانه
وقتی این پسر متهم در برابر قانون قرار گرفت هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او همان تبهکار فراری است که کارآگاهان در تهران و کرمان به‌دنبال او هستند. با ارجاع این پرونده به دادسرای ناحیه 34 تهران تحقیقات از این مرد مرموز آغاز شد. این سارق شیاد که مجید نام داشت در اعترافاتش گفت: «25‌سال دارم و برای پیدا کردن کار از بروجرد به تهران آمدم تا این‌که تصمیم گرفتم به تنهایی دست به سرقت بزنم، اما برای این‌که توسط پلیس شناسایی نشوم بعد از اجرایی کردن نقشه‌های سرقتم از آن شهر نقل مکان کردم. به همین خاطر 3 شاکی در 3 استان کشور دارم.»
تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم این پرونده و جرایم احتمالی که ممکن است این سارق حرفه‌ای در شهرهای دیگر هم مرتکب شده باشد، ادامه دارد.


تعداد بازدید :  214