شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
اخبار جهان

ورود تانک‌های ترکیه به سوریه برای انتقال پیکر سلطان سلیمان
رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند حدود ۴۰ تانک این کشور برای محافظت از سربازانی که نگهبانی از مقبره سلیمان شاه، پدربزرگ بنیانگذار سلسله عثمانی را برعهده دارند، وارد خاک سوریه شده‌اند.  ارتش ترکیه عملیاتی برای حفاظت از جان سربازان ترک که وظیفه نگهبانی از مقبره سلیمان‌شاه را در شمال سوریه برعهده دارند انجام داده تا این مقبره را تخلیه کرده و سربازان را به ترکیه بازگرداند. یک سرباز در ساعات اولیه این عملیات که صبح دیروز آغاز شد بر اثر آنچه ارتش ترکیه حادثه نامیده کشته شده است. مقامات ترکیه اعلام کردند که 39 تانک از مرز شمالی سوریه وارد خاک این کشور شده‌اند تا سربازانی که در منطقه تحت حاکمیت ترکیه نگهبانی می‌دهند و گفته می‌شود در خطر حمله گروه‌های تروریستی قرار دارند، محافظت کنند. در این عملیات نیروی هوایی و کماندوهای ارتش ترکیه نیز حضور داشته‌اند. احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، پس از ورود تانک‌های ترکیه به خاک سوریه به منظور تخلیه مقبره سلیمان‌شاه در شمال این کشور گفت: برای این که پیکر سلیمان‌شاه، امانت اجدادمان نزد ما به مکان دیگری منتقل شود به صورت موقت به کشورمان منتقل شده است.
 
دیدار رئیس جمهوری مستعفی یمن با استانداران مناطق جنوبی این کشور
«عبدربه منصور‌هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن روز یکشنبه در شهر عدن با استانداران استان‌های ابین، لحج، ضالع و عدن دیدار کرد. به گزارش ایرنا، منابع نزدیک به‌هادی در این جلسه درباره اقدامات امنیتی وراه‌های اجرای گفت‌وگوی ملی برای خروج از بحران بررسی شد. عبدربه‌هادی روز گذشته صنعا را ترک و وارد عدن شد و در سخنانی مدعی غیرقانونی بودن اقدامات جنبش انصارالله شد. از سوی دیگر
هزاران تن از جنبش جنوبی یمن با برگزاری تظاهرات، بیانیه‌ هادی مبنی بر پای‌بندی به طرح تشکیل دولت فدرال را محکوم و مخالفت شدید خود را با آن اعلام کردند. جنبش جنوبی خواستار حمایت محافل بین‌المللی از مسأله جنوب یمن و پذیرش نماینده‌ای از آنها در سازمان‌های بین‌المللی هستند. یکی از عوامل بحران سیاسی و خلأ قدرت در یمن، اصرار رئیس‌جمهوری این کشور برای تقسیم یمن به 6 ایالت است؛ طرحی که توسط برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و در رأس آن عربستان‌سعودی به دولت این کشور تحمیل شده است. درپی مخالفت جنبش مردمی انصارالله با این طرح، اختلافات سیاسی در این کشور اوج گرفته است. جنبش انصارالله جنبش مردمی-  اسلامی در یمن است که در راستای بیداری اسلامی حرکت کرده و ریشه‌های این قیام عربی، ملی، اسلامی و مبارزه با ظلم و افراط‌گرایی در جامعه یمن می‌باشد.

 


تعداد بازدید :  214