شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های آیت‌الله خاتمی و طباطبایی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت فرزند مرحوم آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی و سیدصادق طباطبایی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سرکار بانوی مکرّم همسر گرامی مرحوم آیت‌الله خاتمی اعلی الله مقامه
مصیبت درگذشت صبیه محترمه‌ ام الشهید خانم خلیلی رحمه‌الله‌علیها را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای جنابعالی و دیگر بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم. خداوند آن مخدّره را با اولیائش محشور فرماید و مشمول رحمت و مغفرت قرار دهد.
همچنین در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به   خواهر مرحوم صادق طباطبایی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی دامت توفیقاتها
درگذشت تأسف‌بار برادر گرامی جنابعالی و دوست دیرین اینجانب مرحوم دکتر سیّدصادق طباطبایی رحمه‌الله‌علیه را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای همه بازماندگان و خانواده‌های مصاب صبر و اجر مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای / 3اسفند / 1393

با صدور پیامی رئیس‌جمهوری درگذشت خواهر حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رابه وی تسلیت گفت
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت خواهر حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی را به وی تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی«دامت عزّه»
درگذشت بانوی ارجمند خانم «فاطمه سادات خاتمی»، خواهر مؤمنه و فاضله آن جناب موجب تاسف و تالم خاطر گردید. اینجانب مصیبت وارده را به جنابعالی؛ خاندان معزز و همه بستگان و ارادتمندان بیت شریف مرحوم آیت‌الله «سیدروح‌الله خاتمی» تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال برای همه بازماندگان، صبر و اجر نیکو و برای آن مرحومه که با فداکاری و تقدیم شهیدی برومند، سهمی گرانقدر در بارور نمودن آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران ایفا نمود، رحمت و مغفرت بی‌کران الهی را مسألت می‌نمایم.

اطلاعیه خانواده مرحوم صادق طباطبایی به مناسبت درگذشت وی
در پی درگذشت دکتر سیدصادق طباطبایی خانواده آن مرحوم اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:  دکتر سیدمحمدصادق طباطبایی، این پرورش‌ یافته بیوت آیات عظام صدر و سلطانی طباطبایی در سحرگاه روز دوم اسفند در ٧١سالگی رخت از این جهان برکشید. او متولد پنجم فروردین ماه، دارای مدرک دکترای بیوشیمی بود و آثار بسیاری در زمینه‌های علوم سیاسی، ارتباطات و تاریخ معاصر از او به یادگار مانده است. تصویر او در کنار امام خمینی و امام موسی‌صدر و به‌عنوان شخصیتی کلیدی در فعالیت‌های دانشجویان ایرانی خارج از کشور، در ذهن تاریخ خواهد ماند. اینک او پس از طی دوره یک‌ساله بیماری با روحیه‌ای ستودنی و همواره شاکر، بر کرانه زندگی ابدی ایستاده است. پروردگارا، او را به دیده مغفرت نگریسته، به آغوش رحمت بی‌منتهای خویش بپذیر، آمین! امیدواریم بتوان پیکر او را سریع‌تر به ایران بازگرداند تا با بدرقه دوستدارانش در آرامگاه خویش بیارامد. اطلاعات دقیق‌تر در این‌باره متعاقباً اعلام خواهد شد.
همچنین آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم نیز روز گذشته درگذشت طباطبایی را به خانواده وی تسلیت گفتند.


تعداد بازدید :  220