شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
وزیر اطلاعات:
تعاملات ما با سرویس‌های اطلاعاتی منطقه سازنده است

وزیر اطلاعات با تأکید بر این‌که اراده جمعی دولت جمهوری اسلامی ایران بر آن است که بستر را برای یک حرکت سازنده و اقتصادی فراهم کند، گفت:  ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا یک امنیت پایدار و یک اقتصاد شکوفا برای یک حرکت بانشاط بر زندگی عمومی مردم فراهم شود.
به گزارش ایلنا، سیدمحمود علوی در همایش «اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تأکید بر نقش استانداران و سفرا» كه صبح روز گذشته در وزارت كشور برگزار شد، گفت: این‌که کشورهای منطقه دارای منافع مشترک هستند، یک مسأله بدیهی است و این‌که هر کشوری نقشی دارد که با نقش کشورهای دیگر گره خورده و این نقش را چند برابر می‌کند، امر روشنی است.
او با بیان اینكه احساس می‌کنیم همکاری‌های سرویس‌های اطلاعاتی منطقه برای بسترسازی امنیت و تعاملات اقتصادی یک ضرورت است، تصریح كرد: تعامل ما با سرویس‌های اطلاعاتی منطقه مثبت و سازنده است و وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی تلاش می‌کند امنیت را در سایر عرصه‌ها از جمله فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند.
وی با بیان اینكه امیدواریم با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها خون زندگی‌ساز تکاپوی اقتصادی را در روابط کشورهای منطقه جاری کنیم، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود که این فرهنگ در سایه امنیت و اقتصاد امکان‌پذیر است. حرکت امروز تجلی اراده جمهوری اسلامی در پیمودن این مسیر است. اقتصاد بدون امنیت شکوفا نمی‌شود.
وزیر اطلاعات همچنین در حاشیه اجلاس «اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه با تأکید بر نقش استانداران و سفرا» درخصوص امکاناتی که از سوی وزارت اطلاعات برای ایجاد امنیت و مراودات اقتصادی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، گفت:  وزارت کشور به عنوان متولی اداره کلان امور داخلی کشور، وزارت خارجه به‌عنوان متولی دیپلماسی کشور، وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی به‌عنوان نماد اراده بخش خصوصی و وزارت اطلاعات نماد امنیت ملی هستند. وقتی اینها در یکجا جمع می‌شوند و بستر را برای تعاملات سازنده کشورهای منطقه با حضور سفرا و استانداران را فراهم می‌کنند، به این معناست که دولت جمهوری اسلامی ایران اراده جمعی دارد بستر را برای حرکت سازنده اقتصادی فراهم کند تا با امنیت پایدار و اقتصاد شکوفا، حرکت بانشاطی در زندگی عمومی مردم فراهم کند.


تعداد بازدید :  116