شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
وزیر کشور تأکید کرد
افزایش توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با محوریت استان‌های مرزی

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با بیان این‌که توسعه‌یافتگی و ارتباط آن با امنیت پایدار در روابط منطقه‌ای تاثیرگذار است، گفت:  مسائلی همچون تروریسم، قاچاق و مشکلات منطقه‌ای به‌دلیل نبود توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای ایجاد می‌شود.
به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی روز یکشنبه در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تأکید بر نقش استانداران و سفرا افزود: یکی از دلایل اصلی وقوع حوادث و حضور اشرار و تروریست‌ها در منطقه وجود فقر است که باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.
وی همچنین بر ضرورت توسعه و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای در بخش‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری و تحکیم روابط سیاسی با محوریت استان‌های مرزی تأکید کرد.
رئیس شورای امنیت کشور به ظرفیت‌های منطقه، موقعیت تجارت بین‌الملل و شرایط کشاورزی، آب و خاک پیرامون جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: موقعیت و زمینه برای موفقیت روزافزون ما فراهم است و می‌توانیم از این ظرفیت برای ایجاد توسعه پایدار و متوازن استفاده کنیم.
رحمانی‌فضلی همچنین با تأکید بر نقش استانداران و سفرا در این زمینه اظهار داشت:  پس از 5ماه تلاش مستمر و تعیین کارگروه‌ها و کمیته‌های مشترک امروز این اجلاس با همکاری وزارت کشور و وزارت امورخارجه برگزار می‌شود که با توجه به تحولات منطقه قادریم با گسترش روابط خود در ابعاد مختلف به‌ویژه در عرصه اقتصاد جایگزین خوبی را برای فعالیت‌های اجتماعی ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن 16 استان در مناطق مرزی می‌تواند با توجه به تاکیدات دولت یازدهم بر تقویت سیاست‌های منطقه‌ای در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.
وزیرکشور یادآور شد:  وزارت کشور و وزارت امور خارجه با تشکیل کارگروه‌های مشترک و استفاده از ظرفیت استان‌ها و سفرا می‌توانند اقدامات مثمرثمری را در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار و متوازن در منطقه انجام دهند.


تعداد بازدید :  93