شماره ۳۰۶۶ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
لیگ برتر فوتبال، ایستگاه بیست‌وششم
کورس سرخابی‌ها ادامه دارد!

[شهروند] لیگ برتر فوتبال ایران به هفته بیست‌وششم رسید. پس از تساوی مدعیان در هفته بیست‌وپنجم مسابقات و حفظ صدر جدول توسط استقلال، این بار آبی‌پوشان پایتخت امروز (دوشنبه)، در خانه به مصاف تیم ذوب‌آهن خواهند رفت. در مقابل پرسپولیس که همچنان به دنبال گرفتن صدر جدول از استقلال است، در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف تیم نساجی می‌رود. سرخابی‌ها تا اینجای کار به دنبال لغزش یکدیگر و گرفتن گوی سبقت از هم هستند، اما همچنان این کورس سنگین برای قهرمانی وجود دارد و ممکن است تا هفته پایانی هم شاهد این رقابت سخت و نفسگیر باشیم.

استقلال–ذوب‌آهن، ساعت 20:30
استقلال سال 1403 را با دو تساوی مقابل تیم‌های تراکتور و مس‌رفسنجان و دو پیروزی مقابل هوادار و شمس‌آذر قزوین آغاز کرده است. شاگردان جواد نکونام 11 هفته متوالی است که صدر جدول را در اختیار دارند و با 54 امتیاز به دنبال حفظ جایگاه خود هستند.
 آبی‌های پایتخت این روزها در شرایط روحی و روانی خوبی قرار دارند و با یکدیگر متحد شدند تا با حفظ روند خود و کسب نتایج لازم، بتوانند در پایان کار جام قهرمانی را بالای سر ببرند. از طرفی دیگر، تیم ذوب‌آهن با محمد ربیعی فصل را مدت‌هاست در میانه جدول گذرانده است و با 33 امتیاز در جایگاه هشتم جدول لیگ قرار دارد. ذوب‌آهن آمار خوبی در بازی‌های خارج از خانه دارد و اگر بخواهیم نتایج این تیم در خارج از فولادشهر را بررسی کنیم، متوجه می‎‌شویم که با کسب 6 برد، 5 تساوی و یک باخت هیچ تیمی، حتی سرخابی‌های پایتخت نتوانسته خود را به ذوبی‌ها نزدیک کنند. این‌ آمار خوب ذوب‌آهن با عملکرد خوب استقلال در بازی‌های خانگی روبه‌رو شده است و می‌تواند جذابیت‌های بازی را دوچندان کند.

نکونام: متحدتر باشیم، نتایج بهتری می‌گیریم
جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال، پس از مدت‌ها دوری از نشست خبری، به سازمان لیگ فوتبال آمد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او در ابتدای صحبت‌هایش مشکلات در برنامه‌ریزی را یکی از علل عدم‌حضورش در نشست‌های خبری مطرح کرد و در ادامه، در مهم‌ترین صحبت‌هایش نسبت به تغییرات صورت‌گرفته باشگاه در چند روز اخیر گفت:‌ «هر تیمی متحدتر باشد، قطعا نتایج بهتری می‌گیرد، نه فقط برای جام گرفتن، در هر جایی گروهی بهتر شود، موفق‌تر است.
 آتیلا حجازی و پدر مرحومش یک نام پرافتخار برای باشگاه هستند و افتخار داریم که کنار ما حضور دارد.»
او ادامه داد: «حضور آقای علی عسکری و سردار شهریاری در این مدت نشان داده که تیم، باشگاه و این مالکیت برای آنها اهمیت دارد. می‌توانیم کارهایمان را انجام دهیم و صحبت‌های خوبی انجام دادیم. آینده در دستان این عزیزان است و دوست داریم که تیم استقلال بتواند بهترین نتایج را بگیرد. هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم مگر اینکه تا آخرین لحظه تلاش کنیم. طی جلساتی که با آقای سمیعی داشتیم قرار شد از هفته آینده بحث تمدید قراردادها با بازیکنان را داشته باشیم. هیچ بازی‌ای تا پایان فصل برای ما راحت نیست. پنج بازی داریم و باید با تمام تمرکز، تلاش‌مان را بکنیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای بازی هستیم و چه می‌خواهیم تا شرایط را کنترل کنیم و به پیروزی برسیم. بازیکنان از اهمیت بازی باخبر هستند و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا فردا به پیروزی برسیم. به بازیکنان هم گفتم، بهترین عملکرد را باید در هر بازی داشته باشیم، بعدش هر اتفاقی که بیفتد تقدیر ماست.»

نساجی-پرسپولیس، ساعت 18:15
سرخ‌پوشان پایتخت همچنان در تعقیب استقلال هستند و با یک امتیاز اختلاف در جایگاه دوم جدول رقابت‌های لیگ برتر با 53 امتیاز قرار دارند. شاگردان اوسمار در این بازی امید عالیشاه را به علت محرومیت در اختیار ندارد. کاپیتان سرخ‌پوشان پایتخت در بازی قبلی مقابل سپاهان از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد و در حال حاضر سرمربی پرسپولیس باید به دنبال جایگزین این بازیکن باشد. آخرین حضور پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه شهید وطنی با خاطره قهرمانی در فصل گذشته مسابقات گره خورده است و این اتفاق شاید برای شاگردان اوسمار یک امتیاز مثبت به شمار بیاید تا شرایط را در این بازی برای خود هموارتر کند. در مقابل تیم نساجی و شاگردان ساکت الهامی برای بقا در لیگ برتر و فرار از منطقه سقوط، باید امتیازات ممکن را در بازی‌های باقی‌مانده جمع کنند و باید دید تقابل تفکرات اوسمار و ساکت الهامی به نتیجه‌ای ختم خواهد شد.
برنامه بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر در روز دوشنبه به شرح زیر است:
پیکان–آلومینیوم اراک، ساعت 17:00
سپاهان–استقلال خوزستان ساعت 18:10
نساجی مازندران–پرسپولیس ساعت 18:15
ملوان–هوادار ساعت 19:30
صنعت نفت آبادان–مس‌رفسنجان ساعت 19:30
فولاد–تراکتور، ساعت 19:30
استقلال–ذوب‌آهن ساعت 20:30


تعداد بازدید :  89