شماره ۳۰۶۶ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس‌جمهور در نشست مشترک اعضای هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور:
صداقت با مردم سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد

رئیس‌جمهور خطاب به استانداران با بیان اینکه مردم از صداقت خوششان می‌آید، گفت: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد و سرمایه اجتماعی را افزون می‌کند، صداقت با مردم است. هم گزارش بدهید و هم گره‌گشایی از ذهن‌ها کنید.
رئیس‌جمهور در نشست مشترک اعضای هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور با بیان اینکه امروز همه صاحبان قلم، بیان و سخن و هر کس که در هر حوزه‌ای تأثیرگذاری دارد باید برای امیدآفرینی و ارتقای امید جامعه تلاش کند، افزود: دشمن به‌دنبال یاس‌آفرینی است و ما باید برای امیدآفرینی تلاش کنیم. کارگزاران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند. مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند و از سوی دیگر، باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز گزارش کرد، چرا که مردم صداقت را بیش از هر چیز می‌پسندند.

بانک‌ها در تامین مالی به‌موقع واحد‌های تولیدی کمک‌کنند
رئیس‌جمهور ضمن تقدیر و قدردانی از همه حافظان امنیت در کشور یادآوری کرد: دشمنان به‌دنبال موج‌سواری هستند تا در گوشه و کنار کشور ناامنی ایجاد کنند. امنیت را به‌عنوان یک موهبت الهی و یک ‌ضرورت بدانیم. همه اقدامات در گرو امنیت است‌ و انشاالله روزبه‌روز ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به نقش واحد‌های تولیدی در تحقق شعار سال بیان کرد: همه بخش‌ها برای تحقق شعار سال باید برنامه داشته باشند. هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ و کارگاه‌ها نباید در سال جهش تولید بی‌برنامه باشند. استان‌ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند. بانک‌ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد‌های تولیدی کمک‌ کنند.

شاهد انتخابات با شکوه در میان دوره‌ای مجلس خواهیم بود
رئیسی گفت: باید با عموم‌ مردم سخن ‌گفت. ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تأکید کرده‌ام. در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم ‌مردم همت کردند و انتخاب باشکوهی براساس ۴ اصل مورد تأکید رهبرانقلاب برگزار شد.

تشکیل کارگروه‌ ویژه برای استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند
رئیس‌جمهور پرداخت تسهیلات برای واحد‌های تولیدی و نیز پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال را از موضوعاتی دانست که دولت همواره نسبت به آن دغدغه دارد و خطاب به بانک ‌مرکزی و بانک‌های عامل تأکید کرد: باید این ‌موضوعات در اولویت قرار بگیرد. پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال و مسکن بسیار مهم است‌.
رئیسی با تأکید بر اینکه آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته است، بیان کرد: استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند سریعا کارگروهی را تشکیل دهند تا از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان‌ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.
رئیسی یادآوری کرد: بخش‌هایی هم که بالفعل نیستند و بالقوه‌اند، شما استانداران می‌توانید آنها را شناسایی و بالفعل کنید؛ یکی از کارهای دولت فعلیت دادن به توانایی‌های بالقوه در دانشگاه‌ها، بازارها و سایر حوزه‌های اقتصادی است که زمینه فعالیت ندارند و باید زمینه را برای آنها فعال کرد. آن روز که رهبر انقلاب فرمودند باید شرکت‌های دانش‌بنیان دو برابر شود، ۵ هزار شرکت داشتیم که امروز به ۱۰ هزار شرکت رسیده است؛ ایشان به خوبی پیش‌بینی کرده‌اند که جوانانی هستند که در حوزه‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بخش‌های تولیدی فعال شوند و این کار با اراده و پیگیری ایشان اتفاق افتاد. الان هم در کشور زمینه برای فعالیت و رشد بسیار زیاد است.

باید میزان بهره‌وری را بالا ببریم
رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش بهره‌وری تأکید کرد: به دوستان گفته‌ام در شورای معاونان وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها جلسه بگذارید و بهره‌وری را بررسی کنید که چه کنیم تا بهره‌وری در یک کارخانه یا اداره و سازمان افزایش یابد. میزان بهره‌وری ما پایین است باید آن را بالا ببریم؛ به نهادهای فرهنگی اشاره می‌کنم؛ در مسئله نهادهای فرهنگی یک‌سری مسائلی را که دولت خدمت رهبر انقلاب رسید، بیان کردم؛ باید در یک‌سری مسائل کار فرهنگی کنیم؛ وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره‌ها و... باید تلاش کنند.

 


تعداد بازدید :  117