شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
انفجار در مقابل منزل سفیر ایران در لیبی

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی لیبی از انفجار در مقابل منزل سفیر ایران در شهر طرابلس پایتخت لیبی خبر داد. بنابر نوشته این خبرگزاری این انفجار خسارت جانی به همراه نداشته است. منابع خبری اعلام کرده‌اند که هنگام حادثه در این منزل که در منطقه بن‌عاشور لیبی واقع شده، کسی حضور نداشته و انفجار ناشی از یک بمب دستی بوده است.
یک مقام آگاه نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید حمله و انفجار در محل اقامت سفیر ایران در لیبی گفت: سفارت ما در لیبی تعطیل است و سفیر به این کشور تردد می‌کرده است.
وی گفت: در این حادثه تروریستی کسی آسیب ندیده است.  منابع خبری اعلام کرده‌اند که هنگام حادثه در این منزل که در منطقه بن‌عاشور لیبی واقع شده، کسی حضور نداشته و انفجار ناشی از انفجار یک بمب دستی بوده است. مبروک ابظهیر، مدیر امنیت دیپلماتیک وزارت کشور لیبی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری رسمی این کشور اظهار کرد: ظهر یکشنبه افرادی ناشناس ساختمان محل اقامت سفیر ایران در طرابلس را با انداختن یک بسته انفجاری در داخل سطل زباله که در مقابل ساختمان قرار داشت مورد حمله قرار داده و اقدام به فرار کردند.
 او افزود: با توجه به خالی بودن ساختمان این انفجار تلفات جانی به‌همراه نداشته است. این حادثه موجب تخریب در پارکینگ محل اقامت سفیر شد.
سخنگوی وزارت خارجه نیز در واکنش به این اقدام تروریستی، گفت: اطلاعات دقیق حاکی از انفجار بمبی دست‌ساز مقابل ساختمان اقامتگاه سابق سفیر جمهوری اسلامی ایران در طرابلس است که موجب خسارتی جزیی شده و خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی و مالی در برنداشته است. به گزارش فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص خبر منتشره مبنی بر انفجار بمب در نزدیکی اقامتگاه سفیر کشورمان در لیبی، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی اظهار داشت: اطلاعات دقیق حاکی از انفجار بمبی دست‌ساز در مقابل ساختمان اقامتگاه سابق سفیر جمهوری اسلامی ایران در طرابلس است که موجب خسارتی جزیی شده و خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی و مالی
در برنداشته است.
 افخم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شرایط و اوضاع در لیبی را دنبال می‌کند و ضمن مخالفت جدی با دخالت بیگانگان در اوضاع لیبی، معتقدیم تحولات در این کشور باید از طریق توافق سیاسی و انجام گفت‌وگوهای ملی بین طرف‌های درگیر به نتیجه برسد و زمینه‌ها برای شکل‌گیری یک دولت متحد ملی فراهم شود تا از این طریق راه بر تروریست‌ها و افراط‌گرایان بسته شود.

 


تعداد بازدید :  214