شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
مجلس، خرید خدمت سربازی برای غایبان را تصویب کرد
سربازی مشمولان غایب بیش از 8‌سال به فروش می‌رسد

شهروند| نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی لایحه بودجه‌سال 1394 کل کشور تصمیم جدیدی برای بخشی از مشمولان غایب از خدمت سربازی گرفتند.
نمایندگان مجلس در بند «ط» تبصره 16 ماده واحده، به دولت اجازه دادند تا تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند. تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود. هزینه معافیت برای مشمولان زیردیپلم 10‌میلیون تومان، دیپلم 15‌میلیون تومان، فوق‌دیپلم 20‌میلیون تومان، لیسانس 25‌میلیون تومان، فوق‌لیسانس 30‌میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی، 35‌میلیون تومان، دکترای پزشکی 40‌میلیون تومان و پزشکان متخصص 50‌میلیون تومان اعلام شده است.
مجلس همچنین مقرر کرد به ازای هر‌سال غیبت مازاد بر هشت سال10 درصدبه مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یکسال محسوب می‌شود. بر اساس این مصوبه برای مشمولان متأهل5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند5 ‌درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

 


تعداد بازدید :  152