شماره ۳۰۶۵ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
مدیر کل اتباع خارجی سازمان ملی مهاجرت:
حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، اصغر بلوکیان در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه هراتی های این شهر افزود: این طور نمی شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسئولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.
وی ادامه داد: هیچ کس حاضر نیست در غربت بماند البته بازگشت به شرطی است که زمینه زندگی آبرومندانه و امن در افغانستان فراهم باشد و این توقع از حاکمیت کنونی افغانستان زیاد نیست چرا که مردم افغانستان قانع و کم توقعند و اصلا زندگی مصرفی ندارند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: مساله دیگر این است که چرا سازمان ملل جلوی فجایع افغانستان را قبل از وقوع نمی گیرد چون گاهی خود همین نهادهای بین المللی ایجاد کننده بدبختی های افغانستان هستند و بعد از وقوع این اتفاقات یک ریال، یک ریال می خواهند به رفع مشکل کمک کنند! بلوکیان افزود: واقعیت این است که ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می آمد اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرزها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.


تعداد بازدید :  94