شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   حجم مبنای 215 شرکت کاهش یافت| علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس گفت: از 314 شرکت فعال در بورس تهران، حجم مبنای 215 شرکت کاهش یافت. او در مورد تعداد شرکت‌هایی که از مصوبه جدید سازمان بورس درخصوص حجم مبنا تأثیر می‌گیرند، گفت: تعداد شرکت‌هایی که با این روش جدید با کاهش حجم مبنا مواجه می‌شوند 215 شرکت خواهد بود .

   ۳۸‌درصد معاملات در اختیار ۵ کارگزار| تعداد ۵ شرکت کارگزاری حدود ۳۸‌درصد کل ارزش معاملات را تا پایان بهمن‌ماه به خود اختصاص دادند. این درحالی است که در 11 ماهه گذشته از 102 کارگزار فعال در بورس، 94 کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده‌اند. همچنین در این مدت بیش از 39‌درصد از کل معاملات الکترونیکی در 6 کارگزاری انجام شده است.

   به شفاف‌سازی بیشتر از تغییر حجم مبنا نیاز داریم|  الله‌وردی رجایی سلماسی نخستین دبیرکل سازمان کارگزاران بورس گفت: درحال حاضر ارایه اطلاعات غلط و نیز تأخیر در ارایه گزارش‌ها به سهامداران حقیقی ازجمله موضوعاتی است که حل شدن آنها می‌تواند بر تغییر ابزارهای بورسی ارجحیت داشته باشد. او افزود: موضوعاتی مانند تغییر حجم مبنا در بورس تنها مورد توجه سهامداران حرفه‌ای و مدیران بورسی است و سهامداران عادی اطلاعات ویژه‌ای در این زمینه ندارند.

   بازار شفاف پتروشیمی با  اصلاح قیمت‌ها| سعید سلیمانی مدیر کالایی یک شرکت کارگزاری بورس گفت: فروش محصولات پتروشیمی در بازار سنتی به بهانه عدم تقاضا در بورس کالا، عدم شفافیت در این حوزه را افزایش داده است. با اصلاح قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و الزام مجتمع‌های پتروشیمی به عرضه در بورس کالا می‌توان تقاضا و شفافیت را به بازار برگرداند.

   تغییر مالکیت 301‌میلیون و 690 ورقه بهادار| دیروز ضمن تغییر مالکیت 301‌میلیون و 690 ورقه بهادار، ارزش معاملات بازار فرابورس به ‌هزار و 215‌میلیارد ریال بالغ شد. در این روز بانک دی با معامله 34‌میلیون و 170‌هزار سهم به ارزش 57‌میلیارد و 280‌میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.


تعداد بازدید :  205