شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

پیش‌بینی نفت بشکه‌ای 10 دلار: گری شیلینگ اقتصاددان و تحلیلگر بازار سرمایه در اظهارنظری گفت: تولید نفت آمریکا در‌ سال آتی روزانه 300‌هزار بشکه افزایش خواهد یافت. همچنین پیش‌بینی می‌شود در 2017 میلادی تقاضا برای نفت اوپک به پایین‌ترین میزان طی 14‌سال اخیر یعنی 28.2‌میلیون بشکه در روز برسد.  (بیزینس اینسایدر)

جریمه روزانه 14‌هزار دلاری برای تاکاتا: شرکت تاکاتا باید به دلیل همکاری نکردن با مقام‌های دولتی برای انجام تحقیقات، به ازای هر روز تأخیر 14‌هزار دلار جریمه نقدی بپردازد. ایربگ‌های معیوب این شرکت در آمریکا جنجال‌برانگیز شده و تاکنون حداقل 5 قربانی گرفته است. (سی‌ان‌ان)

کاهش ارزش واحد پولی آذربایجان: بانک مرکزی آذربایجان ارزش پول خود را در مقابل دلار به‌طور مصنوعی 33.5‌درصد کاهش داده است. نسبت رسمی ارز این کشور قبلا معادل 0.7862 منات در مقابل یک دلار بود که اکنون به 1.05 منات در مقابل یک دلار رسیده است. طبق اعلام رسمی بانک مرکزی آذربایجان این اقدام درحقیقت انگیزشی برای تنوع بخشی به اقتصاد، ارتقای قدرت رقابت بین‌المللی و تضمین ثبات استراتژیک تراز پرداخت‌های کشور است. (مارکت واچ)

اعتصاب کارگران بزرگترین پالایشگاه آمریکا: کارگران بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکا دست از کار کشیدند و به اعتصاب بزرگ کارگران نفتی این کشور پیوستند. پالایشگاه پورت آرتور که در ایالت تگزاس این کشور واقع شده ظرفیت پالایش روزانه 600.25‌هزار بشکه نفت دارد.این اعتصاب کمی پس از پایان گفت‌وگوی نمایندگان شرکت‌های نفتی با مقامات اتحادیه کارگران فولاد این کشور و با اعلام این اتحادیه کارگری انجام
شده است.  (رویترز)


تعداد بازدید :  259