شماره ۳۰۶۳ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
«کاشی هفت‌ رنگ» اصفهان به ثبت جهانی رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان از ثبت جهانی و اخذ نشان جغرافیایی بین‌المللی برای مهارت «ساخت کاشی هفت‌ رنگ» اصفهان خبر داد.
به گزارش ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، امیر کرم‌زاده   افزود: کاشی هفت‌ رنگ اصفهان سومین رشته صنایع‌ دستی این استان است که پس از «میناکاری» و «پارچه قلمکار» موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین‌المللی شد.
وی با بیان اینکه تعداد دیگری از رشته‌های صنایع‌ دستی اصفهان در حال ثبت جهانی‌ شدن هستند، اظهار کرد: زمانی‌که این رشته‌ها نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت ‌کنند یعنی در سطح جهان به نام این منطقه ثبت می‌شود.
کرم‌زاده تصریح کرد: تدوین پرونده ثبت جهانی کاشی هفت‌ رنگ اصفهان توسط معاونت صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان و اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان به نتیجه رسید.
به گفته وی، اطلاعات جامعی درباره مهارت کاشی هفت رنگ مانند نوع هنر، قدمت و تعداد کارگاه‌های تولیدی فعال در سال گذشته جمع‌آوری شد و این پرونده اردیبهشت امسال موفق به دریافت نشان جغرافیایی شد. به گزارش ایرنا، ۲ رشته صنایع دستی میناکاری و قلمکاری اصفهان خرداد سال گذشته به ثبت جهانی رسید و موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین‌المللی شد.


تعداد بازدید :  46