شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
بازار جهانی

اطلاعات تازه در مورد گلکسی اس 6
سامسونگ نخستین تصاویر از گلکسی اس 6 خود را روی حساب کاربری توییترش منتشر کرده است. قیمت این گوشی حدود 565 پوند اعلام شده و قرار است اول مارس‌سال 2015 عرضه شود. 4گیگابایت RAM، سی‌پی‌یو 64 بیتی، حداکثر 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و دوربین 20 مگاپیکسلی ازجمله دیگر ویژگی‌های گوشی یادشده خواهد بود. این گوشی مانند دیگر گوشی‌های مشابه هوشمند با شبکه‌های وای‌فای، جی‌پی‌اس و فناوری بلوتوث سازگاری دارد. سامسونگ همچنین به‌زودی و احتمالا در اواخر ماه آوریل S6 Edge را روانه بازار می‌کند که ظاهرا هر دو گوشی دارای نمایشگری منحصربه‌فرد هستند که بخشی از آن خم شده بوده و اطلاعات ضروری را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

شکایت ناکام از گوگل
یک قاضی فدرال در آمریکا شکایتی علیه گوگل به علت افزودن برنامه‌های خود به‌طور پیش فرض به سیستم عامل همراه اندروید و رفتار غیررقابتی را رد کرد. دادگاه به شاکیان سه هفته وقت داده بود تا اعتراض خود به گوگل را اصلاح کنند. آنها در این شکایت مدعی شده بودند گوگل از تسلط سیستم عامل اندروید خود بر بازار سیستم عامل‌های همراه برای افزایش استفاده از دیگر برنامه‌های تولیدی خود سوءاستفاده می‌کند. در بخش دیگری از این شکایت اقدامات غیررقابتی گوگل عامل بالا ماندن قیمت گوشی‌های همراه نیز دانسته شده است. اما بت لابسون قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده در سن خوزه کالیفرنیا اعلام کرده که شاکیان نتوانسته‌اند ادعاهای خود در مورد اقدامات محدودکننده گوگل را که موجب افزایش قیمت گوشی‌های همراه شده اثبات کند.

HTTP2 در آخرین مراحل ویرایشی
تلاش برای آماده‌سازی نسل جدیدی از پروتکل وب موسوم به HTTP/2 توسط گروه کاری Internet Engineering Task Force HTTP به پایان رسیده است. مارک ناتینگهام مدیر این گروه می‌گوید HTTP/2 در آخرین مراحل ویرایشی است و بعد از آماده شدن در قالب یک استاندارد رسمی وب منتشر خواهد شد.  این اطلاعیه کمتر از یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که گوگل اعلام کرد از بکارگیری استاندارد SPYD در مرورگر کروم به نفع HTTP/2 صرف‌نظر خواهد کرد. البته SPDY تا اوایل ‌سال 2016 در کروم باقی مانده و از آن حذف نخواهد شد.  درعین‌حال گوگل قصد دارد ظرف هفته‌های آینده از HTTP/2 پشتیبانی نماید. با عنایت به این‌که HTTP بخشی از بنیادهای اساسی وب را تشکیل می‌دهد، هرگونه تغییر در این پروتکل گامی اساسی محسوب می‌شود.


تعداد بازدید :  229