شماره ۳۰۶۳ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
دوئل 4 تیم بالای جدول برای رسیدن به جام و سهمیه
جنگ داغ صدرنشینی

  [ شهروند]  بی‌راه نیست اگر بگوییم بعد از داربی پایتخت، مصاف پرسپولیس و سپاهان جذاب‌ترین مسابقه فصل فوتبال ایران است. پرسپولیس - سپاهان، ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران، مصاف رقبای کلاسیک که فارغ از جایگاه دو تیم در جدول، همیشه نفس را در سینه هواداران خود حبس کرده است. حالا اما پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر درحالی به مصاف هم خواهند رفت که هر دو تیم درست پشت سر هم به‌ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. جهنم آزادی امروز، میزبان یکی از مهم‌ترین مسابقات فصل فوتبال خواهد بود، جایی که به جز پرسپولیس و سپاهان، نگاه دو تیم دیگر بالای جدول یعنی استقلال و تراکتور هم به این مسابقه خواهد بود. در سوی دیگر هم، استقلال و تراکتور، تیم‌های اول و چهارم جدول رده‌بندی تقابل جذابی با یکدیگر خواهند داشت. تقابلی که اگرچه برای تراکتورسازی اهمیت قهرمانی ندارد، اما این تیم هم به‌دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست و نمی‌خواهد در خانه، امتیاز از دست بدهد.

اوسمار: بازی هجومی اولویت ماست
اوسمار ویرا، سرمربی پرسپولیس، در نشست خبری پیش از دیدار حساس پرسپولیس و سپاهان، به نکات جالبی اشاره کرد. از درس گرفتن بعد از شکست مقابل آلومینیوم اراک تا انگیزه مضاعف برای شکست دادن سپاهان. او در ابتدا گفت: «چه بازی را واگذار کنیم و چه بازی را ببریم، باید از همه بازی‌ها درس بگیریم؛ نه فقط مربیان، بلکه بازیکنان، کادرفنی و تمام اعضای تیم باید از شکست یا برد تیم‌شان درس بگیرند. خوب است که آدم همیشه از بردهایش درس بگیرد، چون شیرین است اما موقع شکست، آدم ناراحت می‌شود. شکست همیشه تلخ است و همه این را احساس می‌کنند، اما امیدوارم که با کمک هواداران پیش برویم. همه می‌دانند که ما لیگ را در پیش داریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که برای هدف‌مان بجنگیم و به چیزی که می‌خواهیم، برسیم.»
او در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا تعویض‌های اشتباه او باعث شکست پرسپولیس در مصاف با آلومینیوم شده است، گفت: «به‌نظر من اینطور نیست.‌ من به تمام بازیکنانم صددرصد اعتماد دارم. اگر بازی را ببینید متوجه می‌شوید بعد از اینکه بازیکنان تعویض شدند، ما دو گل هم زدیم. بازیکنانی که وارد زمین شدند، کمک کردند. همانطور که قبلا گفتم دفاع تیمی از مهاجم شروع می‌شود. دفاع باید از نفر اولی که جلوی زمین است، شروع شود تا نفر آخر که درون دروازه است. من هیچ‌وقت نظر انفرادی ندارم و نمی‌گویم یک نفر در دفاع ضعیف است یا در تیم مقابل قوی است. همیشه همه تیم با هم دفاع می‌کنند.» اوسمار درخصوص اینکه آیا علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه سرخپوشان مقابل سپاهان قرار خواهد داشت، گفت: «هیچ گارانتی‌ای نیست که او بتواند بازی کند. ما روزانه علی را درنظر داریم. او دیروز یک‌سری تمرینات انجام داد و امروز هم تمرین داریم. باید آخر تمرین بررسی کنیم و ببینیم می‌تواند خودش را به بازی پنجشنبه برساند یا نه.»

مطهری: برای پرسپولیس نه، برای خودمان بازی می‌کنیم!
حمید مطهری، سرمربی فعلی تراکتور‌سازی،‌ در نشست خبری از دیدار با استقلال به نکات مهمی درخصوص این بازی اشاره کرد. از ارتباط خوب با یحیی گل‌محمدی تا تلاش این تیم برای نام تراکتورسازی و نه برای قهرمانی پرسپولیس. مطهری در آغاز سخنانش گفت: «تراکتور تیم بزرگی است و ما برای خودمان بازی می‌کنیم. برای این بازی بدون نگاه به جدول می‌جنگیم. همین الان ملوان پشت سر ماست و وضعیت ما در خطر است. با تمام انرژی می‌خواهیم این بازی را شروع کنیم و برای یک پیروزی بزرگ تلاش کنیم.» او ادامه داد: «ما از بازی با ذوب‌آهن استارت زدیم و نگاه‌مان روبه جلو است چون آینده برای ما مهم است. در رابطه با سبک استقلال هم بگویم که در فوتبال، سبک‌های مختلفی وجود دارد و من به‌عنوان مربی که کارش این است به همه سبک‌ها احترام می‌گذارم. اینکه بگوییم فوتبالِ تخریبی یا دفاعی، به هر حال یک سبک است و من به همه سبک‌ها احترام می‌گذارم. هر تیمی می‌تواند سیستم و سبک موردعلاقه خودش را داشته باشد و استقلال هم تیم قابل احترامی است. می‌خواهیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و بهترینِ خودمان را ارائه دهیم.»
مطهری در پایان گفت: «قبل از بازی است و خیلی دوست ندارم به جزئیات اشاره کنم. کارهای تاکتیکی خودمان یا آیتم‌های استقلال را نمی‌توانیم الان بگوییم. من از اینکه خبرنگاران سؤال فنی می‌پرسند، لذت می‌برم ولی اگر اجازه دهید قبل از بازی خیلی وارد جزئیات نشوم و بعد از بازی حتما با کمال میل در خدمت شما هستم و افتخار می‌کنم که به این سؤال فنی شما جواب بدهم.»


تعداد بازدید :  245