شماره ۳۵۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش قیمت مواد پروتیینی در هفته گذشته

گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت موادغذایی در هفته منتهی به 17مردادماه 93 نشان می‌دهد که نرخ چهار گروه موادغذایی ثابت، نرخ سه گروه افزایش و چهار گروه کاهش یافته است. بر این اساس نرخ لبنیات، برنج، چای و روغن نسبت به مدت مشابه قبل ثابت، نرخ تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت مرغ افزایش و قیمت حبوب، میوه و سبزیجات تازه و قند و شکر کاهش یافته است.
بهای تخم‌مرغ در هفته گذشته معادل 5/6درصد، گوشت قرمز 1‌/0درصد و مرغ 6/1درصد افزایش داشته است.

تماس خارجی ایرانی‌ها بیشتر از 2‌میلیارد دقیقه

بنا به آمار شرکت ارتباطات زیرساخت، ایرانیان در‌ سال گذشته 2‌میلیارد و 300‌میلیون دقیقه با خارج از کشور مکالمه تلفنی برقرار کردند که این آمار حاکی از بهبود کیفیت برقراری تماس با سایر کشورهاست.
 به گفته مسئولان مخابرات ‌سال گذشته کانال‌های ارتباطی بین‌المللی در ایران با 30‌درصد افزایش به 47‌هزار کانال رسیده است. گفتنی است انگلیس و آلمان دارای بهترین کیفیت مکالمات بین‌المللی در جهان هستند. در خاورمیانه ترکیه و امارات این جایگاه را به خود اختصاص می‌دهند.

گران‌فروشی لیموترش با وجود کاهش قیمت تولید

درحالی‌که امسال قیمت خرید لیموترش کاهش داشته و به کیلویی 2500 تومان رسیده است، قیمت این محصول در بازار مصرف همچنان بالا و بیش از دوبرابر نرخ
 تولید است.
به گفته اتحادیه‌های صنفی درحال حاضر هر کیلوگرم لیموترش از باغدار 2500 تومان خریده می‌شود و در میادین تره‌بار با نرخ 3500 تا 4500 تومان عرضه می‌شود.
 نرخ لیموترش در خرده‌فروشی‌ها به 6‌هزار تومان نیز می‌رسد.  دليل كاهش قيمت ليموترش فرارسيدن فصل برداشت ليمو ترش جهرم استان فارس است.

 


تعداد بازدید :  317