شماره ۳۵۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
واکنش مردم به سانحه سقوط هواپیمای ایران 140
همیشه تقصیر خلبان است

گروه اقتصادی شهروند| ساعت 9:20 روز یکشنبه 19 مرداد امسال، یک فروند هواپیمای ایران 140 که از تهران قصد عزیمت به طبس را داشت، بلافاصله پس از ترک باند فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد و سقوط کرد. گفته می‌شود این هواپیما مدل تغییریافته یک نوع هواپیمای باری اوکراینی است که قرارداد تولید مدل ایرانی آن در ‌سال 1996 با شرکت هواپیماسازی آنتونوف بسته شده است. تاکنون 9 فروند از این هواپیما در ایران تولید شده که 3 فروند آن سقوط کرده است. واکنش مردم به این خبر را در زیر می‌خوانید:
ناشناس: آمریکا قرار بود براساس توافقنامه‌ سال گذشته با 1+5 قطعات هواپیما به ایران تحویل دهد که این کار را نکرد. تحریم ایران یا تحریم مردم؟!
حسین از بندرعباس: این هواپیما شرقیه و متعلق به اوکراین و در ایران تولید می‌شه. ربطی به آمریکا نداره.
امید: اگر آمریکا قطعات هواپیما به ایران می‌داد  هواپیمای بویینگ، ایرباس و فوکر در فرودگاه نمی‌خوابید که ایران مجبور بشود مونتاژ هواپیمای ملخ‌دار روسی را به برنامه‌ا‌ش وارد کند.
علیرضا: مسئول سقوط هواپیمای روسی چه کسی است؟! یعنی سازمان هواپیمایی که مسئول کنترل و بازرسی هواپیما قبل از پروازه هیچ تقصیری نداره؟!... یعنی نقص هواپیما اونقدر ناچیز بوده که 4 دقیقه بعد از بلند شدن از باند سقوط کنه؟!... یعنی کارشناسان هوایی ما تا این اندازه ضعیف هستند و کارشناس‌تر از اونا توی این مملکت وجود نداره؟
عباس: چرا وقتی دانش کافی تولید نداریم با جون مردم بازی می‌کنیم؟
علی شیرازی: مگه میشه تو همه چیز خودکفا شد؟ بهتر نیست یه برنامه جامع اقتصادی همراه با کار کارشناسی برای تولیدمون تدوین کنیم؟
ناشناس: وزیر راه و وزیر صنعت باید استعفا بدن.
ناصر هشترودی: دلواپسان عزیز کجا هستند؟!
ناشناس: چرا هواپیمای ملخی باید برای مسافربری استفاده بشه؟! این سوء مدیریت نیست؟
 اسکندری: این هواپیما مورد تأیید سازمان هواپیمایی اروپاست و درحال حاضر در اروپا هم پرواز میکنه. مشکل نقص فنی داشته که اونم باید قبل از پرواز چک و برطرف می‌شده.
شمس: اینم شده حکایت تولید خودرو! پراید در جاده‌ها جون مردم رو می‌گیره از این به بعد قراره ایران 140 در آسمان بقیه مردم رو به کشتن بده.
مسعود ح: در سوانح هوایی ایران، همیشه خلبان مقصره مگر این‌که خلافش ثابت بشه!
رضا: چرا باید خلبان، هواپیمای دچار نقص فنی را سوار بشود که بعد حادثه را به گردن او  بندازیم؟


تعداد بازدید :  299