شماره ۵۰۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
دیافراگم

 مسرت مصباح، فعال اجتماعی و آرایشگری سرشناس در لاهور که صاحب آرایشگاه‌های زنجیره‌ای شناخته‌ شده‌ای در این شهر است، ۱۰‌سال پیش بنیادی به نام «دوباره بخند» راه انداخت تا به زنان قربانی اسیدپاشی یا سوختگی کمک کند. این موسسه تنها به تأمین هزینه درمان و ترمیم صورت قربانیان از محل کمک‌های مردمی بسنده نمی‌کند. آنها به زنان قربانی که اغلب از طبقه فرودست جامعه هستند، کمک می‌کنند مهارتی بیاموزند، شغلی بیابند و زندگی روزمره اجتماعی را که پیش از اسیدپاشی داشته‌اند، از سر بگیرند. بسیاری از آنها حالا آرایشگرانی زبده‌اند که در آرایشگاه‌های خانم مصباح کار می‌کنند.

 

  در شهر آگرای هند، کافه‌ای وجود دارد که کارکنان آن را قربانیان جنایت اسیدپاشی تشکیل می‌دهند. گردانندگان می‌گویند، هدف از افتتاح این کافه بازگشت قربانیان این جنایت هولناک به متن جامعه و کسب استقلال مالی است.

 

  یکی از نجات یافتگان حمله اسیدپاشی که سابقا صورت خود را می‌پوشاند، اکنون شجاعانه با دوستانش که آنها نیز همانند او هستند در برابر دوربین عکاسی فشن قرار گرفتند و لباس‌هایی برتن دارند که خود او آنها را طراحی کرده است. در این عکس‌ها که توسط راهول ساهاران گرفته شده و تحت عنوان طراحی‌های روپا شناخته می‌شوند، 5 زن جوان هندی که قربانی اسیدپاشی هستند، در آن به‌عنوان مدل حضور دارند. روپا، ریتا، سونام، لاکسمی و چانچال قربانیان حملات وحشتناک اسیدپاشی هستند.

 


تعداد بازدید :  300