شماره ۳۰۵۸ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
صدسالگی کافکا در جشنواره اروپایی

فعالیت 14تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف‌کش در شهرستان یزد و نیز امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان جزو مهم‌ترین اخبار حوزه هلال احمر است. در همین باره، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی عوامل بحران و تیم‌های هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب خبر داد.
بنا به اعلام ایرنا، منصور شیشه‌فروش گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان ازجمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان‌آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.
وی افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش‌نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: به‌دنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل‌آسای روز گذشته، ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش‌نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند. شیشه‌فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.
وی درخصوص حوادث پیش‌آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آنها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستاهای میمه اشاره کرد. مدیرکل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی‌متر، در بادرود ۱۷ میلی‌متر، در حسین‌آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی‌متر باران گزارش شده است.
وی یادآور شد: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها عوامل امدادی استان در آماده‌باش هستند.
براساس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌های فروردین امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.
امدادرسانی بیش از ۲۰ تیم هلال‌احمر یزد در عملیات سیل و آبگرفتگی
همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با حضور بیش از ۲۰ تیم تخصصی امدادی در عملیات سیل و آبگرفتگی در این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد، محمد عشقی گفت: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها که منجر به سیل و آبگرفتگی منازل و معابر در شهر شده، تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام‌شدند به این مناطق اعزام و امدادرسانی را آغاز کردند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف‌کش در شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند بیان کرد: این تیم‌ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری هستند. عشقی افزود: در دو حادثه سیل در شهرستان‌های بهاباد و اردکان تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان بهاباد در تخلیه آب از دو منزل و یک محل دام و طیور با همکاری گروه‌های جهادی خدمات‌رسانی کردند. همچنین در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق، چهار خودرو با ۱۱ سرنشین که در مسیر سیل گرفتار شده بودند به مکان امن منتقل شدند و در محور غزال نیز امدادرسانی به یک کامیون گرفتار در سیل انجام شد و نجات یک نفر و انتقال به مکان امن توسط نیروهای امدادی صورت گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر شهرستان مهریز، دو تیم سه‌نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند.
وی با بیان اینکه با شدت بارش‌ها در استان و همچنین شهر یزد تمامی تیم‌های امدادی آماده‌باش هستند، افزود: عملیات امدادرسانی با حضور تیم‌های امدادی در شهر ادامه دارد. هموطنان درصورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.


تعداد بازدید :  114