شماره ۳۰۵۷ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
جام ملت‌های فوتسال آسیا؛
از جشن صعود افغانستان تا نبرد ایران با قاتل ژاپن!

[ شهروند ]  با برگزاری مرحله گروهی مسابقات جام‌ملت‌های فوتسال آسیا، تیم‌ها حالا برای رسیدن به مراحل بالاتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. مهم‌ترین اتفاقی که در مرحله گروهی مسابقات رقم خورد، حذف تیم‌ملی ژاپن و خداحافظی زودهنگام با این رقابت‌ها بود. سامورایی‌ها که در دو دیدار اول‌شان در مرحله گروهی جام‌ملت‌های فوتسال آسیا یک شکست مقابل قرقیزستان و یک برد پُر گل برابر کره‌جنوبی داشتند، در بازی با تاجیکستان امیدوار به کسب برتری برابر حریف خود و صدرنشینی در گروه D بودند که تساوی در این بازی منجر به حذف‌شان شد. تیم‌ملی فوتسال ایران احتمال داشت پس از سرگروهی، در دور حذفی به مصاف ژاپن برود که این اتفاق نیفتاد.

جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی! (عکس)
یکی دیگر از اتفاقات جالب این دوره از مسابقات، صعود تیم افغانستان به مرحله بعدی جام ملت‌ها بود. افغانستان که در گروه ایران قرار گرفته بود، با کسب 4 امتیاز موفق شد بالاتر از کویت قرار بگیرد و به مرحله حذفی بازی‌ها صعود کند. پس از پیروزی تیم‌ملی افغانستان مقابل بحرین و صعود این تیم از مرحله گروهی، امین قلیچی، مربی بدنساز ایرانی تیم فوتسال افغانستان، ویدیویی جالب از جشن و خوشحالی بازیکنان این تیم در رختکن منتشر کرد که توجهات زیادی را برانگیخته است. در این ویدیو بازیکنان افغانستان سرود جالب «یه روزی تنگ غروب آسمون» را که چندی پیش در فضای مجازی ایرانی فراگیر شده بود، همخوانی می‌کنند. جالب این است که این ویدیو در بین هواداران افغان هم بازتاب مثبتی داشته و بازیکنان هم همخوانی کامل و هماهنگی با آن دارند. افغانستان در مرحله بعدی به مصاف کشور همسایه، تاجیکستان خواهد رفت.

شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
تیم‌ملی فوتسال کشورمان در اولین بازی از مرحله حذفی جام‌ملت‌های آسیا باید به مصاف تیم‌ملی قرقیزستان برود؛ تیمی که موفق شد ژاپن را شکست دهد و از دلایل اصلی حذف سامورایی‌ها در این مسابقات باشد. وحید شمسایی در نشست خبری پیش از بازی تیم‌ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قرقیزستان گفت: «من به‌عنوان بازیکن و مربی روبه‌روی قرقیزستان حضور داشتم، اما به‌خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی داشته و مطمئنا ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آنها خواهیم داشت.» او با بیان اینکه قرقیزستان تیم خوب و فیزیکی است، ابراز کرد: «تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتما قابل احترام است. از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم.»
سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران درباره کنار رفتن ژاپن از جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی گفت: «از حذف تیم ژاپن ناراحتم؛ آنها جام‌جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد؛ کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.»
شمسایی یادآور شد: «مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام‌جهانی است؛ همین موضوع موجب می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد.»


تعداد بازدید :  84