شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
جزئیات تعطیلی پنجشنبه‌ها و انتقام حزب‌الله از تروریست‌ها

همچنان عمده فضای مجازی در حال واکنش نشان دادن به حماسه وعده صادق و هدف قرار دادن سرزمین‌های اشغالی با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی است، اما این میان موضوعات دیگر نیز مورد توجه کاربران قرار داشته و بازتاب‌های خاص خود را دارند. از جمله این موارد می‌توان به حواشی تصویب تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین حمله انتقامی حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و درهم کوبیدن نظامیان اشغالگر اسرائیلی با موشک و پهپاد اشاره کرد.       

واکنش کاربران فضای مجازی به تصویب تعطیل شدن پنجشنبه‌ها
تصویب تعطیلی روزهای پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استقبال مردم در فضای مجازی مواجه شد. اما توضیحات معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی درباره افراد، دستگاه‌ها و ارگان‌های مشمول این قانون، بار دیگر واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت. در همین رابطه کاربری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اول اعلام شد پنجشنبه قراره تعطیل باشه. حالا اومدن می‌گن بازار و شرکت‌های خصوصی شامل این قانون نیستن! خب معلومه که امثال ما زورمون به کارفرمای بخش خصوصی نمی‌رسه و باید پنجشنبه‌ها بریم سر کار. تهش همین کارمندای دولت و نماینده‌های مجلس تعطیل می‌شن. نشستن واسه خودشون تعطیلی تصویب کردن!» کاربر دیگری با اشاره به نیمه تعطیل بودن روزهای پنجشنبه از دیرباز، تصویب چنین قانونی با قید و بندهای مورد اشاره را نالازم توصیف کرد و در یک پست توئیتری آورد: «حالا که جزئیات قانون داره اعلام می‌شه نتیجه‌ای که می‌شه گرفت اینه که قراره برای چیزی که همین الان هم داره اجرا می‌شه قانون بنویسن. خب از قبل هم مراکز نظامی و امنیتی و بانک‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه‌های مربوط به حوادث غیرمترقبه پنجشنبه‌ها تعطیل نبودن. بخش خصوصی هم که دلبخواه بود و دست خودشون. این دیگه قانون نمی‌خواست.» یک کاربر هم شفاف نبودن ریز و جزئیات قانون تعطیلی پنجشنبه‌ها را موضوع پست خود در شبکه‌ اجتماعی ایکس قرار داد و نوشت: «بالاخره پنجشنبه تعطیل شد یا نشد؟ اگه تعطیل شد، ما هم تعطیلیم یا نه؟ اصلا چه کسی تعطیله چه کسی تعطیل نیست؟ خیلی کیلویی و کلی میان می‌گن خدماتی‌ها تعطیل نیستن. خدماتی کی هست؟ خب همه داریم خدمات می‌دیم دیگه مگه شغل غیرخدماتی هم داریم؟» کاربری هم حساسیت مردم روی اصل تعطیلی و بی‌توجهی اکثریت به تبعات آن را موضوع توئیت خود قرار داد و نوشت: «همه خوشحالن که دیگه دو روز پشت سر هم تعطیل شدیم و هیچ کس هم نگران تاثیر حتی یک روز تعطیلی روی اقتصاد کشور نیست. حالا اون داستان قدیمی که دنیا شنبه و یکشنبه تعطیلن و ما پنجشنبه و جمعه و در نتیجه چهار روز انفکاک از اقتصاد جهانی رو بهش اشاره نمی‌کنم، چون انگار واسه کسی مهم نیست.» یک کاربر شبکه ایکس هم چنین به موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها واکنش نشان داد: «می‌گن بیشتر از 90 درصد کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه تعطیلن و 10 درصد باقی مونده هم جمعه و شنبه. یعنی اگه تعطیلی پنجشنبه قطعی بشه ما تنها کشوری هستیم که تعطیلات‌مون با کل کشورهای دنیا فرق داره. حالا این که خوب نیست، ولی همین هم می‌خوان یه جوری اجرا کنن که باز بیشتر مردم اصلا شاملش نشن. خب می‌خوایین تعطیل کنین یه جوری انجام بدین که تبعیض نشه دیگه.»

بازتاب حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه مخفی ارتش رژیم صهیونیستی
حمله انتقامی رزمندگان حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «عرب العرامشه» که در جواب ترور تعدادی از رزمندگان مقاومت عملیاتی شد، بازتاب  ویژه‌ای در فضای مجازی داشت. در این حمله نیروهای حزب‌الله با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای هدایت ‌شونده محل تجمع نظامیان رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند که در پی آن نزدیک به 18 نظامی صهیونیست به شدت زخمی شدند. در ادامه تعدادی از پست‌های منتشر شده در فضای مجازی که این حمله را مورد توجه قرار دادند مرور می‌کنیم: «حزب‌الله به تلافی اقدام تروریستی روز سه‌شنبه اسرائیل در به شهادت رساندن دو نفر از رزمندگان لبنانی، عملیاتی ترکیبی را در منطقه العرامشه در الجلیل غربی ترتیب داد که به اذعان منابع سانسورچی صهیونیست، تا این لحظه ۱۸ مجروح بر جا گذاشته و تازه حال برخی زخمی‌ها هم وخیم گزارش شده. پس از عملیات وعده صادق دیگر هیچ چیز برای صهیونیست‌ها مانند سابق نخواهد بود»، «به این نکات توجه کنید: عملیاتی که حزب‌الله در خاک اسرائیل انجام داد در نوع خود نخستین بود زیرا در آن از پهپادهای نسل سوم استفاده کرد. پهپادهایی که از گنبد به اصطلاح آهنین گذشتند و سایر پدافندها هم موفق به رهگیری‌شان نشدند. این میان تیپ مشهور گولانی عملیات کرد ولی نتوانست وارد خاک لبنان شود. چرا؟ چون گرفتار تله‌های انفجاری حزب‌الله شدند. در نهایت حزب‌الله لبنان به اسرائیل پیام داده هرگونه حمله به ایران با واکنش غافلگیرکننده ما مواجه خواهد شد! استیصال این روزهای صهیونیست‌ها تجربه‌ای است که هیچ کس خواهان تجربه آن نیست!»، «حزب‌الله لبنان با داشتن 150 هزار فروند موشک و بیش از 10 هزار پهپاد می‌تواند کابوس هر ارتشی در دنیا باشد. اما حالا حریف او ارتشی است که حتی از پس منطقه‌ای محصور و بی‌امکانات چون غزه هم بر نیامده. همین ثابت می‌کند پاسخ صهیونیست‌ها به عملیات وعده صادق آن چیزی نخواهد بود که ضدانقلاب داخلی و خارجی انتظارش را می‌کشند. نهایت سوله‌ای در بیابان‌های سوریه را بزنند و بگویند انتقام گرفتیم!»


تعداد بازدید :  8