شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان؛
مالك سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شود

[ شهروند ] مدتی است که بحث واگذاری سرخابی به یکی از بحث‌های مهم رسانه‌ها تبدیل شده است. سه‌شنبه شب بود که خبری مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به یک پتروشیمی واگذار شوند.
سیدمحمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، درباره مالكیت سرخابی‌ها و آخرین اخبار درباره واگذاری آنها گفت: «واگذاری این دو باشگاه كه جزو مفاخر ورزش و افتخار كشور هستند در دست سازمان خصوصی‌سازی‌ است و كار را به جد دنبال می‌كنند، اما سوم اردیبهشت به‌عنوان روز واگذاری، تعیین شده است. یكی از آرزوهای دیرینه طرفداران این دو تیم، مشخص شدن تكلیف این دو باشگاه است. در دولت‌های گذشته اتفاق خاصی برای واگذاری این دو باشگاه رخ نداد و آقای هاشمی (وزیر ورزش) به‌طور جد پیگیر این موضوع هستند. حتی شخص رئیس‌جمهوری نیز به این موضوع ورود پیدا كردند. اكنون كه روز آن مشخص شده قطعا سازمان خصوصی‌سازی‌ نیز پیگیر آن خواهد بود كه این واگذاری انجام شود.»
معاون وزیر ورزش، درباره شایعات اخیر مبنی بر واگذاری استقلال به پتروشیمی و پرسپولیس به مجموعه‌ای از بانك‌ها اظهار كرد: «اینها صحبت‌هایی است كه در فضای مجازی وجود دارد. روز واگذاری كه سوم اردیبهشت است مشخص می‌شود كه كدام تیم به كدام مجموعه واگذار می‌شود.»
وی در پاسخ به این پرسش كه اگر این واگذاری‌ها به بانك و پتروشیمی انجام شود آیا وزارت ورزش كرسی هیأت رئیسه در این دو باشگاه خواهد داشت یا خیر؟ خاطرنشان كرد: «اجازه دهید این واگذاری صورت بگیرد. وزیر ورزش بارها گفته وزارت ورزش دنبال تیمداری و باشگاهداری نیست، به‌خصوص در این دوره. همانطور كه شاهد بودید امروز من در رأی‌گیری شركت نكردم، سرنوشت انتخابات را ورزشكاران و اعضای مجمع تعیین كردند. ما دنبال این قضایا نیستیم كه هیأت مدیره داشته باشیم یا دخالت كنیم. به‌عنوان وزارت ورزش ناظر هستیم و این تأكیدی است كه وزیر ورزش به این موضوع اعتقاد دارد كه مدیریت ورزشی را باید ورزشی‌ها انجام دهند.»
اسبقیان درباره روند بازسازی استادیوم آزادی هم گفت: «آنچه برای بازسازی ورزشگاه آزادی موردنیاز است پیگیری جدی می‌خواهد كه شخص وزیر ورزش آن را دنبال می‌كند كه امیدوارم این بازسازی به‌صورت جدی انجام شود.»
وی همچنین در واكنش به اینكه یكی از معاونان وزیر اقتصاد گفته مباحث مالیاتی را از فدراسیون‌های ورزشی جویا خواهند شد، خاطرنشان كرد: «وزیر اقتصاد و هیأت دولت به‌دنبال كمك به ورزش و فدراسیون‌ها هستند. ما تا امروز كمك وزیر اقتصاد را دیده‌ایم و موضوعی ندیده‌ایم كه وزیر اقتصاد مخالفت كند. مجموعه دولت و در رأس آن رئیس‌جمهوری عنایت ویژه‌ای به ورزش دارند كه بر این ادعای خود دلیل دارم و آن هم حضور رئیس‌جمهوری در وزارت ورزش بود كه برای نخستین بار در طول تاریخ اتفاق افتاد. در این دیدار مصوبات خوبی ازجمله آمایش سرزمینی ورزش كشور تصویب شد و برنامه ملی ورزش كشور و بحث برنامه پیشرفت ملی ورزش، بحث تعیین و تكلیف پروژه‌های نیمه‌تمام كمتر و بیشتر از ۷۰ درصد و پروژه‌هایی كه ۱۳ طرح را در دل خود دارند مدنظر است. اكنون 4هزار و ۳۲۸ پروژه ورزشی باید تعیین تكلیف شوند.»
اسبقیان درباره آخرین وضعیت احداث استادیوم جدید ورزشی در تهران هم اظهار كرد: «این پروژه در حال پیگیری است. ان‌شاءالله به موقع شروع عملیات آن مشخص خواهد شد و مشكلی در این خصوص وجود ندارد.»


تعداد بازدید :  12