شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
پرونده سلامت 95درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده سلامت جسمی زائران حج 1403 پرداخت.
سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، گفت: «از 83هزار زائری که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، سلامت جسمی 73هزار زائر تایید شده است.»
او در ادامه بیان کرد: «پرونده 4هزار و 400 زائر در دست بررسی  است و در یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند. در حال حاضر، بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده 5هزار زائر باقی مانده و به عبارتی بررسی سلامت جسمی 95درصد از زائران به پایان رسیده است.»
مرعشی در ادامه بیان کرد: «پرونده هزار و 130 زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی 282 زائر تایید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.»
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: «بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه دوم اردیبهشت ادامه دارد.» کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز و امروز برای بررسی پرونده 400 زائر در حالی برگزاری است.
مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده‌سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: «داروها خریداری و بسته‌بندی شده  است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.»

 


تعداد بازدید :  5