شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به همکاری با هلال‌احمر ایران متعهد است

در نشست برخط معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر کشورمان با معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بر توسعه همکاری‌های مشترک تاکید شد.
خاویر کاستلانو، معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌‌سرخ و هلال‌احمر، با راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر کشورمان، به صورت برخط دیدار و گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگو که به صورت برخط و با حضور عطا دورانی، رئیس دفتر فدراسیون در ایران برگزار شد، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت به تشریح برخی از اقدامات انجام‌شده توسط هلال‌احمر ایران در حوادث مختلف پرداخت و افزود: «هلال‌احمر ایران در دو سال گذشته در زلزله خوی و سیل سیستان‌وبلوچستان، خدمات فراوانی به حادثه‌دیدگان ارائه کرد، اما برای رفع چالش‌های مرتبط با پدیده خشکسالی و همچنین کمک به متاثران از حوادث طبیعی در کشور به کمک و حمایت‌های بیشتری از سوی فدراسیون نیاز است.»گفتنی است، کاستلانو در این گفت‌وگو ضمن قدردانی و تمجید از فعالیت‌های ارزشمند جمعیت هلال‌احمر ایران در حوزه‌های مختلف، بر لزوم معرفی این خدمات به عنوان الگویی برای سایر جمعیت‌های ملی تاکید کرد.
او همچنین با اعلام تعهد خود و همکارانش در سراسر دنیا برای همکاری هرچه بیشتر با جمعیت هلال‌احمر ایران با در نظر گرفتن چالش‌های کشورهای تحت تحریم، درخصوص رفع چالش‌های مرتبط، قول مساعد داد. در پایان، طرفین ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌ها، بر لزوم معرفی توانمندی‌ها و امکانات جمعیت‌ هلال‌احمر ایران در سطح بین‌المللی تاکید کردند.


تعداد بازدید :  5