شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
مشاور وزیر کار در امور بودجه و تامین مالی:
۱۴۸ پروژه نیمه‌تمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین‌تکلیف شد

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بودجه و تامین منابع مالی با اعلام تامین مالی و تعیین‌تکلیف ۱۴۸ پروژه نیمه تمام این وزارتخانه، گفت: ارزش این پروژه‌ها ۵۸ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال است.
«علی قناویزچی» اظهار داشت: این وزارتخانه بیشترین تعداد تامین مالی پروژه را در بسته‌های ارزش افزایی املاک بین دستگاه های اجرایی دارد و در تامین مالی پروژه‌ های نیمه‌تمام پیشرو است.
وی افزود: در راستای تکالیف معین شده در آیین‌نامه ارزش افزایی املاک و دارایی های دولت، تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین با تلاش و پشتیبانی معاونت توسعه مدیریت و منابع، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان بهزیستی و ادارات کل دستگاه تابعه این وزارتخانه، شناسایی املاک مازاد در اختیار، پروژه های دارای توجیه و نیازمند به منابع مالی در سطح مراکز استان ها، تعیین تکلیف شدند.
قناویزچی، همچنین بر همکاری‌های موثر سازمان خصوصی‌سازی  کشور تاکید کرد.
وی ادامه ‌داد: بسته‌های ارزش‌افزایی املاک در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب «تامین مالی پروژه های نیمه تمام و دارای اولویت»، «پرداخت بدهی به پیمانکاران» و «تعیین تکلیف وضعیت بهره برداری املاک با قابلیت ارزش افزوده» تقسیم بندی شده است.
مشاور وزیر تعاون گفت: ۱۱۳ پروژه دارای اولویت با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در موضوعات آموزشی، حمایتی، اداری و ورزشی به ارزش ریالی ۴۰ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال در ۲۸ استان شناسایی شد و مصوبات مربوطه تامین مالی از محل ۱۸۳ ملک مازاد در اختیار ادارات کل استانی ابلاغ شد.
قناویزچی خاطرنشان‌کرد: از این پروژه ها ۲۰ درصد مربوط به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۵۰ درصد سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ۳۰ درصد سازمان بهزیستی بوده است.
وی گفت: باتوجه به وجود پروژه‌های فاقد توجیه اقتصادی در استان‌ها تعداد ۳۵ مورد به ارزش ریالی ۱۸ هزار میلیارد ریال در ۱۳ استان بر اساس مفاد «جزء ۷ بند الف ماده ۱۲ آیین نامه ارزش افزایی املاک دارایی‌های دولت» با اخذ مصوبه «توقف پروژه ها» تعیین تکلیف شد.
قناویزچی اظهار داشت: ارزش‌افزایی املاک علاوه بر اینکه موجب توسعه و رونق و تعیین تکلیف پروژه‌ها است، مزایای دیگری از جمله توسعه اشتغال کارآفرینی و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان دارد.
وی افزود: طرح ارزش افزایی املاک همچنین با توجه به عرضه املاک مازاد جهت فروش در بازار از روند رشد قیمت املاک جلوگیری می‌کند.
مشاور وزیر کار در امور بودجه و تامین مالی گفت: مقرر است طی برنامه ریزی انجام شده همه پروژه‌های در دست اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد و مراکز استان ها تامین مالی شود و برای بهره برداری در اختیار مخاطبین قرارگیرد.

 


تعداد بازدید :  4