شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ادعای رافائل گروسی بیان کرد
تایید ۱۲۰ بازرس برای مسائل هسته‌ای ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: «جمهوری اسلامی طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند، ولی رافائل گروسی در صحبت‌های اخیر گفته است ایران نسبت به غنی‌سازی بالا اقدام می‌کند، اما باید تأکید کنیم این به‌معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست. آقای گروسی به حضور بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس هم اشاره کرده است. او در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات دوطرف به‌روز خواهد شد. گزارش‌هایی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.»
محمد اسلامی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، افزود: «در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.»
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور همچنین با اشاره به اینکه ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت‌وآمد هستند، گفت: «این بازرسان بر حسب موضوع و برنامه توافقی به‌صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.»

 


تعداد بازدید :  1