شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
آغاز رسمی جام ملت‌های آسیا برای رسیدن به عدد 13
یورش ملی‌پوشان فوتبال سالنی برای فتح آسیا
مسابقات تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا رسما از امروز آغاز خواهد شد

  [ شهروند ]  رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی تایلند از دیروز(۲۹ فروردین) با حضور ۱۶ تیم و به میزبانی بانکوک آغاز شد و تیم ملی فوتسال کشورمان در این مرحله با تیم‌های ملی افغانستان، کویت و بحرین همگروه است. شاگردان شمسایی در نخستین دیدار خود در این مسابقات، از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (پنجشنبه 30فروردین) به مصاف هم خواهند رفت. تیم ملی کشورمان درصورت صعود به فینال، آخرین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا را 9اردیبهشت برگزار خواهد کرد. مهم‌ترین غایب تیم ملی کشورمان در این مسابقات، قطعا حسین طیبی، لژیونر فوتسال کشورمان، است که به‌دلیل مصدومیت قادر به همراهی کاروان تیم ملی نشد. نکته قابل توجه این است که تیم ملی کشورمان با 12قهرمانی، رکورددار تعداد قهرمانی در قاره کهن است و پس از یوزهای ایرانی، ژاپنی‌ها با 4قهرمانی در رتبه دوم قرار دارند.

فیفا: ایران و ژاپن بخت اول قهرمانی هستند
پیش از شروع رسمی مسابقات، فیفا طی یک گزارش، رسما ایران را مدعی اصلی قهرمانی در این مسابقات معرفی کرده است. سایت فیفا در ارزیابی‌اش از این رقابت‌ها نوشت: «ایران و ژاپن به‌طور قطع در جام جهانی ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت و جواز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست خواهند آورد. درواقع رقابت برای دو سهمیه باقی مانده است. دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌چهارم نهایی راه خواهند یافت و در نهایت چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود.» ازبکستان قبلا به‌عنوان میزبان، جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است. بنابراین درصورت صعودش به نیمه‌نهایی تیم پنجم آسیا نیز راهی جام جهانی می‌شود. ایران و ژاپن دو قدرت برتر در فوتسال آسیا هستند. تیم ملی ایران برای رقابت‌های پیش رو یک غایب بزرگ دارد. حسین طیبی، بهترین گلزن مسابقات در دوره قبل، در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی ایران را همراهی نخواهد کرد، ولی سالار آقاپور، سعید احمدعباسی و مسلم اولادقباد سه بازیکن برجسته ایران هستند. تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها با شکست سه بر دو مقابل ژاپن، نایب‌قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد. گل‌های ایران را در آن دیدار سعید احمدعباسی و علیرضا جوان به ثمر رساندند و شیمیزو، اولویرا و سعید احمدعباسی (گل‌به‌خودی) برای سامورایی‌ها گلزنی کردند.
ایران قدرت نخست این رقابت‌هاست که در گروه D قرار دارد و صدرنشینی در این گروه را نشانه گرفته است. همچنین افغانستان که نخستین حضورش در جام ملت‌های فوتسال آسیا را تجربه خواهد کرد، در این گروه قرار دارد.

شمسایی: آماده رسیدن به اهداف‌مان هستیم
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان، در آستانه آغاز رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا و پیش از تقابل با افغانستان درخصوص نخستین دیدار تیم ملی کشورمان گفت: «تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها با شکست سه بر دو مقابل ژاپن، نایب‌ قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد. گل‌های ایران را در آن دیدار سعید احمدعباسی و علیرضا جوان به ثمر رساندند و شیمیزو، اولویرا و سعید احمدعباسی (گل‌به‌خودی) برای سامورایی‌ها گلزنی کردند. او همچنین درخصوص میزان آمادگی تیم ملی یاران در این مسابقات گفت: «از ۳۵ روز قبل از آغاز این مسابقات اردوی آماده‌سازی‌ خود را شروع کردیم که شامل ۳ بازی دوستانه با تیم‌های ملی ویتنام، مراکش و نیوزلند در شهر «هوشی مین» بود. حسین طیبی نتوانست به‌دلیل مصدومیت به موقع به این بازی‌ها برسد، با این حال، با وجود از دست دادن یکی از بهترین بازیکنان میهن‌مان، تیم ایران از آمادگی خوبی برای رسیدن به اهداف خود برخوردار است.»

سرمربی افغانستان: می‌خواهیم قدرت جوانان‌مان را نشان دهیم
محمد حیدری، مربی تیم ملی افغانستان و دستیار مجید مرتضایی، تصریح کرد: «افغانستان در اردوهای طاقت‌فرسا بوده است. در ایران و تایلند اردو زدیم. تیم ما میانگین سنی ۲۱ سال دارد و حالا روی پیشرفت استعدادهای جوانی که می‌خواهند توانایی خود را نشان بدهند، متمرکز شده‌ایم.» وی در مورد دیدار با قهرمان ۱۲ دوره جام ملت‌های آسیا گفت: «دیدار مقابل تیم‌های قوی مانند ایران برای ما چالشی قابل توجه است؛ به‌ویژه در مرحله گروهی. بسیاری از بازیکنان ایرانی در لیگ‌های بزرگ جهان به میدان می‌روند و همین موضوع، کارمان را دشوارتر می‌کند. افغانستان پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و ما دنبال این هستیم که خودمان را به‌عنوان یک قدرت در فوتسال آسیا نشان بدهیم.»

برنامه مسابقات تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی به شرح زیر است:
چهارشنبه ۲۹ فروردین
ایران - افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰
شنبه ۱ اردیبهشت
بحرین - ایران، ساعت ۱۷:۳۰
دوشنبه ۳ اردیبهشت
ایران - کویت، ساعت ۱۷:۳۰


تعداد بازدید :  6