شماره ۵۰۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
در سفر رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری به قم صورت گرفت
حمایت مراجع عظام از دیپلماسی هسته‌ای دولت

در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به قم، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، در سفری به قم با مراجع عظام دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با محمد نهاوندیان، با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد، چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ضمن تمجید از عملکرد دولت گفت: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسائل اقتصادی گام‌های موثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسائل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها موثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود. آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزود: دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.
آیت‌الله صافی‌گپایگانی:  مردم می‌دانند
دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز با اشاره به زحمات و برنامه‌های دولت برای حل مسائل و مشکلات مردم گفت: اطلاع داریم که دولت نسبت به مسائل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد. این مرجع تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهوري، با بیان این‌که: «مردم مطلع هستند که دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است» گفت: برخی از مسائل و مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری‌های دولت را زیاد کرده است، اما نباید نسبت به حل آنها ناامید بود و باید با انگیزه کسب رضایت ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) نسبت به مرتفع کردن آنها همت کنیم. محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد و برنامه‌های دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه کشور، گفت: دولت نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام ویژه‌ای دارد و تمامی مساعی خود را در این زمینه به کار خواهد بست.
آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: دولت مقتدرانه
 در جهات مختلف به مردم خدمات می‌دهد
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «الحمدالله دولت محترم خدمات بسیار خوب و ارزنده‌ای به مردم کشور ارایه کرده است» گفت: خدا را شکر می‌کنیم که دولت امروز مقتدرانه در جهات مختلف ازجمله در حوزه اقتصاد و به‌خصوص در موضوع سلامت و بهداشت به مردم خدمات می‌دهد. این مرجع تقلید در دیدار با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به آشنایی 40-30 ساله خود با دکتر روحانی گفت: ما منتظر مقدم محترم ئیس‌جمهوری به قم هستیم و این سفر را تأثیرگذار و مهم می‌دانیم. آیت‌الله نوری‌همدانی سپس به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و تأکید کرد: مذاکره و گفت‌وگو بسیار لازم است، تا دنیا بداند، جمهوری اسلامی ایران اهل منطق، برهان و گفت‌وگوست، اما باید دانست که آمریکا و غرب از طبع خباثت‌آمیز خود دست بر نداشته و نخواهند داشت. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تبیین فرمودند «نرمش قهرمانانه» را در برنامه‌های خود دارد، اما به هیچ‌وجه حاضر نخواهد شد، که زیر سیطره کشورهای سلطه‌گر قرار گیرد.
آیت‌الله جوادی‌آملی:
دولت برای رونق تولید اقدام کند
محمد نهاوندیان همچنین با حضور در بیت آیت‌الله جوادی‌آملی ضمن تشریح عملکرد دولت یازدهم گفت: امروز با تلاش‌های انجام شده، آرامش بر اقتصاد کشور حاکم شده است و امیدواریم با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور و آماده‌سازی شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، فضای کسب و کار تولید و اشتغال رونق یابد. وی با ابلاغ سلام دکتر روحانی، به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری به استان قم اشاره کرد و گفت: این سفر موجب تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی این استان خواهد شد و درعین‌حال امیدواریم با این سفر رابطه دولت با نهاد مرجعیت، روحانیت و حوزه‌های علمیه، بیش از گذشته تقویت و مستحکم شود. آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در این دیدار با اشاره به تلاش دنیای غرب و استکبار برای ارایه چهره خشن از اسلام، ملت و نظام جمهوری اسلامی در ۳۵‌سال گذشته گفت: ملت ایران در تمام مراحل پس از انقلاب، چهره‌ای معتدل، عقلانی و عزتمند از خود ارایه داده است به‌طوری که امروز دنیا این ملت را با خصوصیات فوق می‌شناسد. وی ادامه داد: غرب اگر منصفانه نگاه کند، خواهد دید با تمام عناد و دشمنی که نسبت به اسلام به خرج داده و در ماجرای سلمان رشدی و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز اخیر و تقویت گروه‌های تکفیری مشاهده شد، ملت ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال است. این مرجع تقلید از دولت خواست تا از همه ظرفیت‌ها برای رونق در تولید استفاده کند و تصریح کرد: کشوری که سرشار از منابع مختلف است باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی بهره‌مند شود.  رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین با حضور در بیت آیت‌الله شبیری‌زنجانی، با این مرجع تقلید درباره مسائل جاری کشور گفت‌وگو کرد. محمد نهاوندیان در این دیدار با بیان این‌که «دولت نظر همه مراجع را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ می‌کند» به سفر آتی رئیس‌جمهوری به استان قم اشاره کرد و گفت: در این سفر طرح‌های عمرانی که منجر به حل مشکلات معیشتی مردم می‌شود، آغاز خواهد شد. آیت‌الله شبیری‌زنجانی نیز در این دیدار، با ابلاغ سلام به رئیس‌جمهوری کشورمان گفت: اگر در کارها اخلاص وجود داشته باشد و از خداوند برای حل مشکلات کمک بخواهیم، ان‌شاءالله مسائل و مشکلات مرتفع می‌شود.
آیت‌الله وحید خراسانی:
 برای موفقیت دولت دعا می‌کنم
آیت‌الله وحید خراسانی، از مراجع تقلید نیز ازجمله میزبانان محمد نهاوندیان بود. محمد نهاوندیان عصر پنجشنبه با حضور در بیت آیت‌الله وحید خراسانی، با اشاره به تلاش‌های دشمنان در ارایه چهره‌ای خشن و افراطی از اسلام تصریح کرد: سیاست دولت مبارزه با تفکری در منطقه است که می‌خواهد خشونت و افراط را به جای اسلام رحمانی و محمدی(ص) معرفی کند. نهاوندیان با تأکید بر این‌که نظرات و دیدگاه‌های روحانیت و مرجعیت در تدوین و سیاست‌گذاری‌های دولت لحاظ می‌شود، گفت: بدون تردید سفر دولت یازدهم به قم به تقویت مناسبات دولت با مراجع منجر خواهد شد. آیت‌الله وحید خراسانی نیز در این دیدار گفت: اسلام دین رحمت است و خداوند رحمان و رحیم بر همه کائنات حاکم است و پیامبر بزرگ اسلام نیز رحمه للعالمین است. وی گفت: دستور شرع این است که باید با زبان مجامله با دشمنان سخن گفت و در نظر داشت که نباید به مقدسات دیگران تعرض کرد. آیت‌الله وحید خراسانی با ابلاغ سلام متقابل به رئیس‌جمهوری، خدمت به مردم و کشور را خدمت به ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: نیت رئیس‌جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است من می‌دانم که دولت مسیر دشواری پیش رو دارد و برای شما و تمامی خدمتگزاران که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اید همواره دعا می‌کنم و این کشور مملکت امام زمان(عج) است و خدمت به این مردم و کشور خدمت به امام زمان(عج) است.
آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: امیدوارم
مذاکرات هسته‌ای به نفع ملت ایران تمام شود
محمد نهاوندیان عصر پنجشنبه با حضور در بیت آیت‌الله عبدالکریم موسوی‌اردبیلی و دیدار و گفت‌وگو با این مرجع تقلید، دستاوردهای دولت را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تشریح کرد. نهاوندیان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ بر انجام توافق عزتمندانه تأکید و اظهار امیدواری کرد، دولت با پشت سر گذاشتن این موضوع، گام‌های بلندتری در حل مسائل کشور نظیر اشتغال جوانان بردارد. آیت‌الله موسوی‌اردبیلی نیز با تأکید بر ضرورت تشریح و تبیین دستاوردهای دولت برای مردم به منظور جلوگیری از فضاسازی‌ها گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم افراد خوش‌فکر زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند و باید نتایج عملکرد آنان برای جامعه بازگو شود. وی بر ارتباط مستحکم‌تر دولت با مراجع و حوزه‌های علمیه تأکید کرد. آیت‌الله موسوی‌اردبیلی ضمن پرسش درخصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای ابراز امیدواری کرد، این مسائل به خیر و روشنایی و نفع ملت ایران منجر شود.  محمد نهاوندیان در روند دیدارهایش با مراجع عظام با حضور در بیت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در قم خواستار تبیین مصالح روز و روشنگری نسبت به این حوادث به منظور شناخت بهتر تفکر سلفی در منطقه و جهان شد. آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار تأکید کرد که گروه‌های تروریستی نظیر داعش همان وهابیت در شکل اجرایی است که رحمی در دلشان نیست و متاسفانه جهان شاهد بود که آنها چگونه انسانی را در قفس آتش می‌زنند. وی با بیان این‌که اگر دول غربی طرفدار این گروه‌های تروریستی نیستند چرا ارتباطات آنها را برای ارسال پیام قطع نمی‌کنند، از تربیت افرادی در حوزه برای تبیین تفکر وهابی و سلفی خبر داد.


تعداد بازدید :  367