شماره ۳۰۰۲ | ۱۴۰۲ شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
از کالا برگ‌های الکترونیک تا توجه ویژه به امنیت غذایی کودکان
دولت چگونه با سه طرح مهم، عدالت اجتماعی را پیاده می‌کند؟

در سال جاری طرح‌های مختلفی برای بهبود وضعیت معیشت طبقات ضعیف جامعه پیاده شد. طرح‌های کالابرگ الکترونیک، یسنا و تغذیه سالم برای کودکان دچار سوءتغذیه ازجمله این طرح‌هاست. طرح کالابرگ الکترونیک، 61 میلیون نفر از افراد جامعه را پوشش می‌دهد.
این جمعیت می‌توانند از 11 قلم کالای ضروری بر مبنای نرخ سال 1401 استفاده کنند. حدود 6 ماه از زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و تاکنون 37 درصد مردم از آن استفاده کرده‌اند. خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم اگر نصف مبلغ یارانه را صرف خرید با کالابرگ‌های الکترونیک کنند یارانه تشویقی 120 هزار تومانی دریافت می‌کنند. دولت در کنار طرح کالابرگ الکترونیک طرح امنیت غذایی کودکان را نیز اجرایی کرده است.
 کودکان نیازمند تغذیه مضاعف توسط وزارت بهداشت، شناسایی شده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند. بر این اساس 600 هزار تومان تا یک‌میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی به ازای هر کودک به خانوارها تعلق می‌گیرد. در این طرح بیش از 123 هزار خانوار توسط وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند.
طرح یسنا نیز از 5 دی ماه برای حمایت از امنیت غذایی و تغذیه سالم زنان باردار و مادران شیرده اجرایی شده است. در قالب این طرح برای زنان باردار یا مادرانی که نوزاد زیر 2 سال دارند و شیرده هستند مبلغ 400 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این طرح به صورت فراگیر عملی شود.


تعداد بازدید :  247