شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
... آخر هفته بارانی در بیشتر نقاط کشور

براساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز در استان‌های واقع در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه بارش‌ها در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، به تدریج شرق کشور و به صورت پراکنده در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت. این بارش‌ها امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، جنوب لرستان و در روز چهارشنبه در شمال خوزستان، چهار محال  و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، برخی نقاط یزد و خراسان جنوبی خواهد بود.
طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تقویت این سامانه در غالب مناطق کشور به جز جنوب شرق بارش پیش‌بینی می‌شود و امروز نیز از میزان غلظت گرد وخاک در این مناطق کاسته می‌شود. آسمان تهران امروز نیمه ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۴ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین  روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری به تدریج ابری و گاهی همراه با وزش باد در اواخر وقت بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۶ و ۱۳ درجه خواهد بود.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، روز گذشته شاخص کیفیت هوای پایتخت با وجود کاهش میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. با توجه به این موضوع که حد استاندار هوای سالم عدد ۱۰۰ است، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز یکشنبه با ۲۳ عدد کاهش، در حد مجاز بوده و روی عدد ۱۰۱ قرار داشته است. میزان غلظت منواکسید کربن نیز از ۳۳ به ۳۰ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از ۹۰ به ۶۸ کاهش داشته است.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا طی امروز در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد. در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته آذربایجان غربی و‌ اردبیل، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و بوشهر، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  290