شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
عالیجناب برف وارد نمی‌شود!

 شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

گمشده امروز ما عالیجناب سپید، برف است. حالا مدعیان فمنیسم به ما خرده نگیرند چرا برف عالیجناب است. اولا عالیجناب زن و مرد ندارد و به هر دو اطلاق می‌شود و این واژه تا این لحظه تفکیک جنسیتی نشده. بعدش هم وقتی می‌گویید خورشیدخانوم، اگر به برف هم بگوییم آقابرفه زیاد ضد فمنیستی نیست. چون گرمای ایشان فورا وجود برف را ذوب می‌کند. خدایی‌اش این نگاه را اگر در شبکه‌های اجتماعی عرضه کرده بودم الان کلی لایک داشت! بعدش هم نمی‌شود برف خانم باشد و ما دنبالش بگردیم. این‌جا اگر دنبال بانویی بگردی فورا برای آدم حرف در می‌آورند و متهم به خیلی چیزها می‌شوی. حالا بگذریم. خلاصه برف سپید نازنازی خیلی وقته قهر کرده و نمیاد که نمیاد. ما گفتیم ببینیم چه راهکارهایی برای پیدا کردنش هست.
از آن‌جا گویا برف هم مانند برخی مقامات قهر سیاسی نموده پیشنهاد می‌شود یک مذاکره منجر به مراسم آشتی‌کنان بین ایشان، ننه سرما، عمونوروز، بابانوئل، یکی از آدم برفی‌های متنفذ و یکی از مقامات، تحت عنوان مذاکرات 1+5 برگزار شود تا موضوع حل‌وفصل شود. می‌بینید این‌جا هم ننه‌سرما نقش کاترین اشتون را دارد. یعنی ما نمی‌گذاریم به فرهنگ ما بگویند مردسالار و در مذاکرات
 داخلی‌مان هم یک نقش پررنگ به بانوان می‌دهیم. حتی اگر شده این نقش نمایشی باشد!
یک پیشنهاد کوبنده دارم که مثل بمب صدا خواهد کرد. این روش در مورد حل همه مشکلات جهان عمل خواهد کرد. بهتر است اسم برف را بگذاریم باد که بیاید. کیف کردید از این راه‌حل خلاقانه؟ فقط در دوره دولت قبل چنین خلاقیت‌هایی در عرصه مملکت داری دیده می‌شد.
در کشوری که امورات مملکت براساس شانس و اقبال می‌چرخد، مثلا باید شانس بیاوری صبح اتوبوس خالی گیرت بیاید یا شانس بیاوری مدیرت بی‌دلیل از کار اخراجت نکند و خوش اقبال باشی که دزد بهت نزند و تصادف نکنی و مورد سرقت واقع نشوی و گروگان نگیرندت و شانس بیاوری ماشینت بنزین کمتری بسوزاند که دچار بنزین‌ هزار تومانی نشوی و ... بهتر است برای بارش برف هم از شانس تقاضا کنیم بیاید. شانس که بیاید برف هم خودش دوان دوان خواهد آمد.
می‌شود تجمع خودجوش آدم‌برفی‌ها را به صورت گسترده برگزار کرد که برف بفهمد چقدر طرفدار دارد.
می‌شود برای آمدن برف ستاد استقبال تشکیل داد. بنر یا پوستر چاپ کرد که  ‌ای برف قهرمان خوش آمدی به ایران. یا مثل تماشاچی‌های فوتبال بخوانید «ما منتظر برف نشستیم... هیچ جا نمی‌ریم همین جا  هستیم.»
از آن‌جا که تا فسق و فجور هست برف نمی‌آید از وزارت ارشاد و گشت ارشاد و گروه‌های ارشاد خودجوش درخواست می‌کنیم شدیدا با
فسق و فجور اجتماعی- اقتصادی به‌ویژه سیاسی برخورد کنند بلکه با کاهش فسق و فجور، برف هم ناز کمتری  بکند.
شما اگر دشمن تان جایی باشد آیا آن‌جا می‌روید؟ نه که نمی‌روید. پس چرا انتظار دارید تا این شن
 و ماسه و نمک‌هایی که شهرداری در سطح شهر دپو کرده، از محل‌های دپو جمع نشده برف بیاید؟
اگر همه این کارها را کردید و برف نیامد، بگویید به جهنم . همان‌طور که در گذشته برای کاهش آلودگی هوای تهران با هواپیما در آسمان آب پاشیدند با هواپیما برف شادی در آسمان بپاشند که برف دانی آسمان هم پاره شود، این راهکار ردخور هم نخواهد داشت.


تعداد بازدید :  333